Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Pumpa goriva za Fiat Uno (Mk1) 903 cm3

/ / Pumpa goriva za Fiat Uno (Mk1) 903 cm3

< Nazad

Pumpa goriva za Fiat Uno (Mk1)  903 cm3
Cena: 5,00 €
Deo je za Fiat modele:
Uno (generacija I) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 5€). Danasnji automobili koriste elektricne pumpe goriva koje su smestene i potopljene u rezervoaru i zato ih najcesce nazivamo "potapajucim pumpama goriva". Potapajuca pumpe su pocele da se koriste 92-93 godine, a do tada su se koristile mehanicke pumpe sa membranom koje su se nalazile na samom motoru i radile su na principu membrane pokretane mehanickim putem. Izbacivanjem karburatora iz vozila i ubacivanjem sistema za ubrizgavanje (monopoint), prestala je i potreba za mehanickim pumpama. Uvodjenjem sistema za ubrizgavanje goriva, nastala je potreba za daleko vecim pritiskom goriva koje je trebalo da bude dovedeno do sistema u konstatnim kolicinama. Dok su mehanicke pumpe obezbedjivale samo oko pola bara pritiska, elektricne pumpe daju desetak puta jaci pritisak. Najcesci razlog prestanka rada mehanickih pumpi je bio u membrani koja bi se iscepala i zbog koje bi karburator ostajao bez goriva. Vecina vozaca, narocito Zastavinih vozila je u priboru sa alatom imala i rezervnu membranu, kako bi u slucaju potrebe istu zamenio. Membrana se lako menja, dovoljno je odvrnuti srafove koji spajaju gornji i donji deo pumpe, izvaditi staru i postaviti novu. Kod starijih automobila koji su koristili karburatore, bilo je moguce voziti auto i bez benzinske pumpe, jer karburatoru za razliku od injektora "dizne" nije potreban pritisak. Ukoliko bi vam pumpa otkazala, mogli ste da postavite kantu sa benzinom na krov automobila i da povucete gorivo ustima da krene i kad krene samo ugurate crevo na mesto gde karburator prima gorivo. Ovo je moglo da funkcionise na ovaj nacin zbog toga sto je karburatoru dovoljan taj prirodni pad da bi primio gorivo i prosledio ga motoru kroz usisnu granu. Naravno kad se ovo radi, potrebno je onemoguciti pumpi da dovlaci gorivo iz rezervoara, kako ga ne bi rasipala kroz crevo koje smo sklonili sa karburatora, a postavili ono iz kante. Isto tako, ako vam predstoji duzi put, a vozite preko kante, obavezno treba prelivno crevo, znaci crevo koje je zaduzeno da visak goriva iz karburatora vrati u rezervoar, sada postaviti u kantu, jer ce u suprotnom veliki deo goriva iz kante kroz to prelivno crevo otici u rezervoar. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.