Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija
064 / 66 - 39 - 623
Danasnji automobili nisu vise prosti kao nekada i danas pored alternatora, anlasera, razvodnika i nekoliko osiguraca, na kolima imate jos gomilu stvari.
Danas gotovo da niko vise ne proizvodi automobile bez klime, elektro-podizaca stakala, retrovizora koji se steluju na dugme, krovnih sibera na struju, senzora za parkiranje, ABS-a, air-bag-a i tako dalje i to u nizoj i srednjoj klasi vozila.
Vozila viseg ranga, imaju izmedju ostalog i grejanje u sedistima, GPS-sisteme, haube i gepeke koji se otvaraju i zatvaraju sami, kartice koje sluze umesto kljuceva, automatske duple klime, automatsko paljenje brisaca kada pocne kisa, automatsko kocenje ukoliko se suvise priblizite drugom vozilu, EPB (automatska parkirna kocnica, koja se deaktivira, cim se vozilo pokrene), Ebd (elektronski sistem za raspodelu snage kocenja na odredene tockove) i jos mnogo cuda moderne tehnologije, koja ne bi ovde da nabrajamo, jer bi nam trebale tri strane.
Da bi sve to radilo u novija vozila se ugradjuje gomila raznih senzora, davaca, releja, protokomera, lambda sondi i tako dalje, kojima opet upravlja kompjuter ili vise njih.
Danasnji automobili vise nemaju karburatore i vise ne vazi pravilo, ako imas struju i gorivo, auto mora da upali.
Danas sve to radi kompjuter ili vise njih i kompjuter regulise dotok goriva, smesu benzina i varnicu.
Vreme jednostavne elektrike na vozilima je prošlo. Devedesetih godina u vozila su se poceli ugradjivati kompjuteri koji kontrolišu i upravljaju radom motora i skoro svim uredjajima u vozilu.
Elektronika i digitalna tehnologija je sve zastupljenija i nestrucno rukovanje može izazvati ozbiljna oštecenja na vozilu, a samim tim i ozbiljne materijalne troškove.
Na primer: nestrucna zamena akumulatora može prouzrokovati štetu i do nekoliko stotina evra.
Moderni automobili imaju sve više elektronskih regulacionih funkcija, pa je poznavanje elektronike za elektricne i elektronske uredaje u automobilu kljucna za njihovu popravku
Auto-elektricar je primoran da pored svog posla, radi i poslove drugih zanata, da skida i postavlja razne tapacirunge, lajsne, stakla, razne mehanicke komponente kako bi došao do elektro instalacije i elektro uredaja koje treba da popravi.
Na dadasnjim automobilima, ne samo da ima visestruko elektro delova, nego na starijim automobilima, nego je to tako postavljeno, da je jako nepristupacno i tesko doci do nekih delova.
Recimo, ako hocete da zamenite sijalicu na Fiat Stilu, morate da skidate branik, e sad da to ne bi radili i da Vas ne bi puno kostalo, elektricari koriste, malo silu, pa rastezu i natezu plastike i izlome ruke, pa nekako zamene sijalicu, bez skidanja branika, ali je pitanje, da li lepo zakace osigurac, koji drzi sijalicu ili samo tako ostave, pa sijalica, zbog toga sto nije dobro nalegla, umesto da osvetljava put, ona osvetljava nebo, ali i plasticni poklopac fara se jako tesko vraca, a ako se ne vrati dobro i ako ostane i najmanji luft, kroz taj mali luft prodire voda-vlaga, koja vremenom nagrize socivo fara, pa onda far vise ni nebo ne osvetljava kako treba.
Mi sve radimo onako kako treba i za svaku zamenu skidamo branik, jeste da nam treba puno vise vremena, ali barem znamo da smo sve vratili na svoje mesto, nista nismo polomili od natezanja, a i ruke smo sacuvali
Realno Samo 10-20% racunara u automobilu koristi se za vitalne funkcije a sve ostalo je nepotrebno, odnosno stvar luksuza i prestiza.
Auto-elektricari starije generacije koji su godinama uspešno radili svoj posao, a nisu pratili razvoj novije industrije, danas ostaju bez posla.
Sto se tice auto-elektrike u kolima, vise se stvari promenilo u poslednji 10 god, nego pre toga u proteklih 60.
I ako nam je u cilju da radimo, popravljamo elektro uredjaje na automobilima, nekada zbog loseg kvaliteta rezervnih delova musterijama posteno kazemo, da im je isplatljivije da na otpadu kupe polovan originalan deo, nego da popravljaju svoj sa delovima iz male privrede. Recimo anlaser za Fiat Bravo, na otpadu kosta izmedju 30 i 40€. a samo vinklovanje rotora toliko kosta, a gde su jos cetkice, biksne, bendiks, automat ili sta je jos otislo, pa jos dok nama plate ruke izadje dosta skuplje, a imajuci u vidu, koliko su losi rezervni delovi, strah nas je i da damo garanciju, jer mi znamo, da smo sve dobro uradili, ali mi ne mozemo garantovati, koliko ce sluziti bendiks, cetkice ili bilo koji drugi deo iz male privrede. Musterija, to naravno ne razume, ona je platila da mu se sredi anlaser i njega ne zanima, sto je on zbog losih delova, ponovo crkao za mesec-dva, on je to platio i on hoce da mu anlaser radi, a to sto ni mi nismo krivi, to ne mozete njima objasniti.
Zato cesto ljudima preporucimo, da kupe, polovan ispravan deo, koji mi mozemo eventualno pregledati i malo podmazati, nego da i sebe i njih dovodimo u neprijatnu situaciju
Veliki je problem sto nema vise kvalitetnih originalnih delova. Ljudi misle, da ako na kutiji pise made in Italy, da to po pravilu mora bi dobro, jer je iz italije, a ne znaju da i tamo ima firmi koje prave kopije, a da ne pricamo o Kinezima koji prave kopije svega i svacega, sta je njima tesko da na kutiji odstampaju made in Italy, umesto made in China. Znaju i oni da ljudi izbegavaju sve sto potice od njih, pa sad umesto China, pisu made in P.R.C,
Made in P.R.C.
Fraza koja se, od skoro, u srpskim prodavnicama moze procitati na 98,34% artikala najraznovrsnije namene, (ne)vesto osmisljena da zavara ekonomski izmucenog srpskog potrosaca, koji ce sav ozaren zbog pronalaska ''kvalitetnog'' artikla koji nije kineskog porekla, brze-bolje isti strpati u korpu ni ne sluteci da ce uskoro shvatiti da ono sto je pazario najcesce i jeste jedno veliko "PRC"!!!
Za neupucene: P.R.C. - People's Republic of China
Odeljenje auto-elektrike u okviru auto-otpad Fiat bavi se pronalaženjem i popravkom kvarova na svim automobilima marke Fiat.
Posedujemo sav potreban alat za popravku svih do sada proizvedenih modela, tako da smo u stanju da otklonimo i najkomplikovanije kvarove na Vasim automobilima
Pored rada na auto-elektrici i auto-elektronici, radimo i popravu i odrzavanje klima uredjaja.
Mnogi od Vas traze da im vratimo kilometrazu na kolima, kako bi lakse prodali svoj auto, ali me takve stvari ne radimo.
Jos bi hteli i da napomenemo, da mi nismo sveznalice i da nama i pored dijagnostike i pored dugogodisnjeg iskustva, nekada za neki kvar, treba dosta vremena, pa imajte na umu, da nismo uvek u mogucnosti da to uradimo u roku od sat vremena i da ako Vam kazemo, da ostavite vozilo i da cemo Vas pozvati kada zavrsimo, to je zbog toga sto nam treba vise vremena i koncentracije, koju ne mozemo da imamo, ukoliko nam stalno visite nad glavom i ometate nas, raznim pitanjima, sugestijama i tako dalje.
Nas auto-otpad Fiat nalazi se na Novom Beogradu u Vinogradskoj ulici broj 101 i nase radno vreme je svakog dana ukljucujuci i nedelju od 9-17H, a po potrebi i dogovoru i duze.