Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Zadnji amortizer za Fiat Cinquecento Sporting

/ / Zadnji amortizer za Fiat Cinquecento Sporting

< Nazad

Zadnji amortizer za Fiat Cinquecento Sporting
Cena: 10,00 €
Deo je za Fiat modele:
Cinquecento |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 10€). Amortizeri su centralni deo vesanja svakog automobila. Uloga amortizera je smirivanje oscilacija vesanja nastalih zbog neravnina puta. Sto su amortizeri efikasniji, bolje je prijanjanje tockova na podlogu, sto znaci da je bolja upravljivost i kocenje automobila. Takodje, sto su amortizeri kvalitetniji, osecaj i udobnost voznje su znatno bolji. Princip rada amortizera se temelji na otporu kretanja klipa amortizera kroz ulje koje se nalazi u amortizeru i pretvara kineticku energiju u toplotnu. Na tom principu rade amortizeri gotovo svih vozila danas, a postoji nekoliko osnovnih modela takvih hidraulickih amortizera. Sto su amortizeri meksi, oni bolje "upijaju" rupe i voznja je udobnija, ali vozilo nije toliko stabilno u krivinama, kao sa tvrdjim, kod koji je moguce voziti "zesce" sportski, ali je zato voznja manje udobna i vise se osecaju neravnine na putu. Amortizeri se slicno pneumaticima i kocnicama ubrajaju u potrosne delove, ciji zivotni vek najvise zavisi od nacina i uslova voznje. SA DOBRIM AMORTIZERIMA DOBIJATE: -sigurnu voznju. -Nema poskakivanja tockova po normalnom putu. -Vozilo se pri kocenju ne zanosi u stranu. -Nema zanosenja usled proklizavanja pri voznji u krivinama. -Udobnost u voznji. -Nema dugog prelaznog osciliranja vozila. -Nema zaljuljavanja vozila pri naizmenicnim neravninama. -Nema propinjanja vozila pri ubrzavanju odnosno nema jakih poniranja pri kocenju. SA LOSIM AMORTIZERIMA BOBIJATE: -Vozilo kojim se tesko upravlja u krivinama i dolazi do zanosenja. -Vozilo koje osetljivo reaguje na bocni vetar. -vozilo kojem se produzava zaustavni put prilikom kocenja. -vozilo koje postaje bucno prilikom prelaska preko rupa ili izbocina. -Vozilo kojem se povecava rizik od proklizavanja po mokrim i vlaznim podlogama. -vozilo se tesko kontrolise. Na rad i zivotni vek amortizera uticu brojni faktora kao sto su stanje puta, opterecenje vozila, kilometraza, nacin voznje i okolni uticaji kao sto su hladnoca, toplota, prasina, prljava i slana voda... Amortizeri se retko iznenada pokvare. Oni se trose polako, tako da se vozac postepeno privikava na umanjenu sposobnost prigusenja i cesto nije ni svestan, da vozi automobil sa losim amortizerima. Ispravnost amortizera se moze ispitati tako sto naglo stisnete ili zaljuljate krilo vozila i vidite da li se auto odmah smiri ili nastavi da se njise, sto ne treba. Mozete i da uporedite tako sto cete zaljuljati neko novo vozilo ili vozilo za koje znate da su stavljeni novi amortizeri i uporedite kako se ponasa u odnosu na vas auto. Rucnom proverom, razvlacenjem i stiskanjem amortizera mogu se konstatovati samo potpuno neispravni amortizeri. Ukoliko vam je amortizer na vozilu mastan, moguce je da je iscureo, ali morate voditi racuna da je ulje bas sa amortizera, a ne od prljavstine na putu ili ulja od motora koje se raznosi po donjem postroju automobila. Najcesca konstrukcija koja se koristi u auto industriji danas je hidraulicni amortizer sa dve komore i gasnim punjenjem. Takve cesto nazivaju gasnim amortizerima iako je njihov radni pokretac ulje. Stariji automobili su koristili amortizere iste konstrukcije sa dve komore, ali bez gasnog punjenja. Takvi amortizeri sa nazivaju uljnima. Osnovna razlika izmedju ovakvih amortizera sa i bez gasnog punjenja je u konstantnosti potisne sile amortizera pri razlicitim uslovima rada. Ulje se u amortizerima bez gasnog punjenja brzo zapeni zbog gasa koji je prirodno rastvoren u ulju. Osobine amortizera se zbog toga znatno menjaju (klip prolazi kroz mehurice gasa umesto kroz ulje) te amortizer brzo gubi karakteristike (gubitak do 35% potisne sile). Gasno punjenje u ovakvim amortizerima sprecava da ulje zapeni u amortizeru u svim uslovima rada, i imaju optimalne performanse. Pozeljno je amortizere menjati u paru, sto u praksi retko ko cini. Kod nas cesto dodju vozaci i traze jedan amortizer, jer su recimo naleteli na rupu, pa se iskrivio ili oni smatraju da je jedan dobar, a drugi nije. Mi prodajemo amortizere i na komad i rasparujemo ih, jer realno kod nas je toliko velika nemastina, da retko ko ima para za ispravno odrzavanje automobila i za pridrzavanje fabrickih uputstava gde se kaze, da se amortizeri menjaju na oko 60-80.000km. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.