Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Vodena pumpa za Fiat Cromu (Mk1) 2.0 8V

/ / Vodena pumpa za Fiat Cromu (Mk1) 2.0 8V

< Nazad

Vodena pumpa za Fiat Cromu (Mk1) 2.0 8V
Cena: 20,00 €
Deo je za Fiat modele:
Croma (generacija I) | Tempra | Tipo (generacija I) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 20€). Pumpa za vodu je jedan od najvaznijih delova u sistemu za hladenje motora. Pumpa za vodu "vrti" tecnost kroz sistem tako sto uvlaci vodu iz donje komore hladnjaka i gura je u vodene prostore motora, gde voda oduzima toplinu sa vrucih delova motora i zagrejana otice u gornju komoru hladnjaka. U najjacem tempu rada, pumpa za vodu moze zavrteti i do 28.500 litara vode u toku jednog sata kada je termostat otvoren. Kada je strujanje rashladne tecnosti zatvoreno termostatom, ubrzava se kruzenje vode, jer voda kruzi samo u motoru. Pumpa za vodu ima dve funkcije i to da omoguci cirkulaciju vode u sistemu i da stvori nadpritisak u njemu. Vodena pumpa pocinje da obavlja svoju funkciju, odmah po paljenju motora, a prestaje njegovim gasenjem i moze da traje i preko 90.000km. Preporucuje se da se vodena pumpa menja, kad i zupcasti kais na kolima. Kod ranijih konstrukcija motora, na jednom kraju vratila pumpe se nalazilo kolo sa lopaticama, a na drugom kraju remenica, preko koje se vrsilo pokretanje pumpe, odnosno ventilatora, koji ima zadatak da vrsi potiskivanje vazduha prema motoru. Za pokretanje ovakvog ventilatora potrebna je znatna snaga, zbog cega se odustalo od klasicnog resenja pumpe za tecnost sa ventilatorom. Rashladna tecnost iz sistema po potrebi zagreva unutrasnjost automobila, tako sto deo vode otice iz vodenih prostora glave motora u mali hladnjak kabine, gde se koristi i za susenje zamagljenih stakala. Vecina motora najbolje radi na temperaturama izmedju 80 i 85 stepeni i na toj temperaturi se delovi motora najmanje habaju. Ukoliko se temperatura vode previse podigne, dolazi do pregrejavanja motora, sto moze dovesti do ozbiljnih kvarova, pa i do prestanka rada motora. Kad pumpa oslabi, a desava se da se pojedu lopatice usled korozije ili se na njih nahvata kamenac kada se u auto sipa obicna voda, auto se brze greje, jer pumpa nije u stanju da kroz hladnjak gde se tecnost hladi, vrti dovoljno vode da bi se motor kvalitetno hladio. Jedan od pokazatelja, da mozda nesto nije u redu sa pumpom je "skok" kazaljke na satu temperature na kontrolnoj tabli ili paljenjem crvene lampice za temperaturu motora. Evo nekoliko pokazatelja neispravne pumpe: -Pumpa je vrela -Vidljivo je curenje ispod pumpe -Lokve rashladne tecnosti na parkingu (zelenkaste ili narandzaste boje) -Sumporast miris, kao pokvarena jaja -Piskav zvuk iz motora -Cesto dolivanje rashladne tecnosti. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.