Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Ventilator grejanja kabine za Fiat Cromu Mk1

/ / Ventilator grejanja kabine za Fiat Cromu Mk1

< Nazad

Ventilator grejanja kabine za Fiat Cromu Mk1
Cena: 20,00 €
Deo je za Fiat modele:
Croma (generacija I) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 20€). Zadatak ventilatora kabine je da uvlaci vazduh u kabinu i omoguci njeno grejanje ili hladjenje zavisno od temperature u njoj i zelje vozaca. Ventilator grejanja kabine se obicno nalazi na desnoj suvozacevoj strani ispod kasete za odlaganje stvari. Kod starijih automobila, ventilator je po obliku bio slican ventilatoru hladnjaka motora, znaci sa elisama-perajima, dok se kod novijih vozila uglavnom nalaze ventilatori, koji su "valjkastog" oblika. Pored zagrevanja ili hladjenja kabine, ventilator sluzi i za duvanje toplog vazduha na stakla i njihovo odmrzavanje ili odmagljivanje. Ako ventilator radi samo u najvecoj brzini, a ne i u ostalim, onda kvar nije u njemu, nego u reostatu, s tim da je reostat verovatno stradao zbog ventilatora, koji koci-blokira. Ovde moram napomenuti da reostati, uglavnom "crkavaju" zbog ventilatora i to zbog toga sto na motoru ventilatora propadnu biksne, motor tada koci-blokira, to pravi otpor, vuce vise struje, otpornik se greje i na kraju izgori. Reostat ventilatora kabine ima zadatak da pravi odredjeni otpor (smanji stuju) struji koja ide ka motoru ventilatora i samim tim isti se vrti sporije. Prve tri brzine (zavisi od toga koliko ventilator ima brzina) ventilatora idu preko reostata-otpornika, a cetvrta (poslednja) brzina je direktna, znaci ne ide preko reostata i zbog toga, kada reostat-otpornik pregori, ventilator moze da radi samo u cetvrtoj "direktnoj" i najvecoj brzini. Mnogi vozaci skinu ventilator sa auta, spoje ga direktno na akumulator, on se zavrti i zbog toga smatraju da je ispravan. Kada ventilator direktno spojite na akumulator, on radi bez osiguraca, reostata i prima-dobija jaku struju sa akumulatora i to sto se on tada vrti ne znaci, da je on u dobrom stanju. Dobar ventilator, treba da se okrece vrlo lagano-bez ikakvog otpora, bez ikakvih zvukova, osim zvuka kojeg prave elise pri radu. Kada je ventilator na kolima, on je povezan tako, da radi preko osigura i reostata, tako da u slucaju, da on zakoci-zablokira, osigurac pregori, jer kad on ne bi pregoreo, doslo bi do grejanja instalacije (zica), sto moze dovesti do paljenja instalacije i pozara. Posto ventilator ima zadatak da uvlaci-usisava vazduh i da ga prosledjuje dalje, on u tom svom usisavanju, uvlaci razne necistoce i bas te necistoce, znaju da udju u motor ventilatora i da ga koce. Kod novijih vozila, ventilator uvlaci vazduh, koji prolazi kroz "polen" filter i zbog toga je vazno da taj filter menjate na vreme, kako se ne bi zapusio i kako motor ne bi pravio otpor prilikom uvlacenja vazduha kroz zapusen filter. Veoma je bitno da filter bude originalan i da dobro naleze, kako ventilator ne bi mogao da uvlaci vazduh sa strane, jer na taj nacin moze da uvuce-usisa lisce, prasinu, vodu... Desavalo mi se da mi na auto-otpad stigne vozilo bez polen filtera, verovatno je nekom bilo skupo da ga menja, pa ga je bacio i u takvim vozilima bi u kuciste ventilatora nalazio raznu prlavstinu, koju je uvukao ventilator, a najcesce bi to bilo suvi lisce. Ukoliko zelite da vas ventilator dugo sluzi i da vam zbog njega ne crkava reostat ili osigurac, bilo bi dobro da se s vremena na vreme skine, izduva kompresorom i da mu se podmazu biksne. Kod nas na auto-otpadu Fiat, mozete naci sve vrste kabinskih ventilatora za sve modele Fiatovih automobila prozvedenih od 1951 godine, pa na ovamo. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.