Usisna grana za Fiatove SOHC motore od 1116 cm3
Cena: 5,00 €
Deo je za Fiat modele:
Univerzalni delovi |
Opis:
(CENA OVOG DELA JE 5€).
Na motoru postoje dve grane i to usisna i izduvna. Kroz usisnu granu motor uvlaci vazduh, a kroz izduvnu ga izbacuje. Na benzinskim motorima se kroz usisnu granu uz vazduh doprema i benzin. Na starijim benzinskim motorima, gorivo se u motor dovodilo u jednoj tacki i to na pocetku usisne grane kroz karburatore, a kasnije kroz monopointe koji su zamenili karburatore.
U danasnje motore gorivo se u motor doprema u vise tacaka i to kroz brizgaljke, tako sto svaki cilindar ima svoju brizgaljku koja je na usisnoj grani postavljena sto blize komori za sagorevanje, odnosno motoru.
Indirektno i direktno ubrizgavanje.
Ukoliko se gorivo u motor uvodi kroz jednu brizgaljku koja je postavljena na vrh usisne grane, znaci kroz monopoint, za takav sistem ubrizgavanja, kazemo da je INDIREKTAN.
Ukoliko se gorivo u motor uvodi u vise tacaka, kroz vise brizgaljki, tako da svaki cilindar ima svoju brizgaljku, za takav sistem kazemo da je sistem sa DIREKTNIM ubrizgavanjem.
Sistem sa direktnim ubrizgavanjem je efikasniji jer se njime postize pravilnija razmera goriva i vazduha.
Usisne grane na starijim automobilima su se pravile od aluminijuma, dok se na novijim automobilima uglavnom nalaze plasticne usisne grane.
NAPOMENA:
Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta.
Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise.
Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna.
Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.