Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Stabilizator prednjeg tocka za Fiat Multiplu Mk1

/ / Stabilizator prednjeg tocka za Fiat Multiplu Mk1

< Nazad

Stabilizator prednjeg tocka za Fiat Multiplu Mk1
Cena: 10,00 €
Deo je za Fiat modele:
Multipla (generacija I) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 10€). Stabilizator tocka je deo ciji je zadatak da stabilizuje vertikalan polozaj tocka. Prilikom ulaska automobila u ostru krivinu, dolazi naginjanja vozila u jednu stranu i do povecanog opterecenja gornjeg dela tocka. Kako bi se umanjilo navedeno naginjanje i opterecenje i kako bi vozilo ostalo stabilno, u sistem vesanja ugradjuju se stabilizatori koji zajedno sa balans stanglom prebacuju silu opterecenja s jedne strane vozila na drugu. Iako je prednje vesanje na automobilima nezavisno, stabilizatorima se preko balans stangle ipak donekle pravi veza izmedju prednjih tockova. Stabilizator je jedna sipka na cijim se krajevima nalaze metalne jabucice smestene u plasticno leziste. Stabilizator povezuje amortizer sa balans stanglom tako sto se jedan kraj stabilizatora srafi na telo amortizera, dok se drugi kraj srafi za balans stanglu. Iako je namena stabilizatora da stabilizuje tockove u krivinama, retko koji vozac primeti da mu se auto drugacije ponasa kada ovi stabilizatori, dobiju luft, odnosno kada stradaju. Najcesci razlog menjanja stabilizatora je iritirajuce lupkanje u prednjem trapu (narocito kada se vozi po neravnom putu) koje proizvodi metalna jabucica poskakivanjem u pohabano plasticno leziste stabilizatora. Kada pohaban stabilizator ne bi proizvodio taj iritirajuci zvuk, verujem da skoro niko ne bi ni primetio da je stabilizator ostecen, jer luft u stabilizatoru nije kvar koji drasticno utice na stabilnost vozila. Evo na primer meni je skoro dosao covek kome je na Fiat Multipli pukla opruga prednjeg amortizera i kada smo digli auto na dizalicu, primetili smo da jedan stabilizator ima lufta u obe jabucice, a da je drugi na jednom kraju otkinut, odnosno da je jabucica skroz izasla iz kucista. Kada smo to saopstili musteriji, on se zacudio, jer kaze da apsolutno nista nije primetio u voznji sto se stabilnosti tice, ali jeste cuo neko lupkanje. Doduse rekao nam mje da auto vozi samo po gradu gde ne moze da razvije neke velike brzine i da je mozda to razlog sto nije primetio nestabilnosta vozila. Naravno to sto se pohabanost stabilizatora mozda nece primetiti u voznji ne znaci da ga ne trebate kontrolisati i menjati ukoliko se ustanovi da nije dobar, jer da nije potreban sigurno ga fabrika ne bi ugradjivala u sistem vesanja. Inace ovo je prilicno jeftin deo (negde oko 10€) barem za Fiatove automobile i njegova zamena je jako prosta, tako da ne treba stedeti na njemu. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.