Potapajuca pumpa goriva za Fiat Cromu (Mk1) 2.0 8V
Cena: 40,00 €
Deo je za Fiat modele:
Croma (generacija I) |
Opis:
(CENA OVOG DELA JE 40€).
Potapajuce pumpe za benzin pocele su da se ugradjuju u automobile posle 92-93god.
I ova pumpa kao i mehanicka ima zadatak da snabdeva vozilo gorivom iz rezervoara, s tim da ove pumpe za razliku od starih mehanicki rade sa 10 puta vecim pritiskom.
Stariji vozaci znaju, a mladji su mozda culi da kod starijih vozila, kad crkne benzinska pumpa moze da se stavi kanister sa gorivom na krov, ustima se povuce gorivo i crevo se direktno utakne u karburator i vozi Misko. Meni se licno pre mnogo godina na auto-putu desilo da mi se pokvarila benzinska pumpa i na ovaj nacin sam dosao od Nisa do Beograda.
Kod potapajuce pumpe je to nemoguce, jer one rade pod vecim pritiskom i taj prirodni pad sa krova nije dovoljan ni za monopoint (jedna centralna dizna), a tek nije dovoljan za singl-point (svaki cilindar ima svoju diznu).
Potapajuca benzinska pumpa moze da radi i kada je polu-ispravna. Ako je propisano da radi na 3 bara, pumpa moze raditi i sa upola manjim pritiskom ukoliko se auto vozi sa pola snage, ali kada pozelita da ga vozite brze, zustrije, auto ce poceti da se davi, jer pumpa ne moze da stvori dovoljno jak pritisak i auto ostaje bez potrebnog goriva.
Potapajuce pumpe cesto stradaju zbog toga sto vozaci voze na rezervi goriva, ne znajuci da je za pumpu bolje kad je cela potopljena, jer se ona na taj nacin hladi. Pumpe najcesce stradaju kod vozaca koji u svojim vozilima imaju ugradjen plin, jer njima gorivo sluzi samo za prvo paljenje i zato cesto voze sa nedovoljno goriva u rezervoaru.
Pumpu ste sigurno culi kad radi, to je ono kratko zujanje, kad ujutru palite auto. Proverite, ujutru dajte kontakt i cucete zzzzzzzzzzzzzzzz i onda prestane.
Pumpa prestane da zuji kada stvori dovoljan pritisak, zato i prestane posle par sekundi, ali kada upalite vozilo, ona ponovo pocinje da radi.
Kod Fiat Cinquecenta do pumpe se dolazi, tako sto se podigne donji deo zadnjeg sedista, a i kod vecine drugih vozila je tako.
Mnogo puta se desavalo da ljudi dodju kod mene, kupe pumpu, jer kazu da je crkla, a onda se vrate i objasnjavaju da nije do pumpe, nego da je crkao relej, Zbog toga, ako ujutru kada date kontakt ne cujete pumpu, ne mora da znaci, da je on crkla, moguce je da je relej ili da je neka zica u prekidu, zato je najbolje prepustiti majstoru da proveri, pre kupovine napamet.
NAPOMENA:
Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta.
Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise.
Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna.
Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.