Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Kuciste termostata za Fiat Cromu (Mk1) 2.0 i.e 8V

/ / Kuciste termostata za Fiat Cromu (Mk1) 2.0 i.e 8V

< Nazad

Kuciste termostata za Fiat Cromu (Mk1)  2.0 i.e 8V
Cena: 20,00 €
Deo je za Fiat modele:
Croma (generacija I) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 20€). Termostat je kontrolni ventil upravljan temperaturom rashladne tecnosti. Njegov zadatak je da pomogne motoru da se brze zagreje sto se postize preusmeravanjem toka rashladne tecnosti. Rashladna tecnost u normalnom radu (zagrejanom) motora struji kroz otvore za hladenje "dzepove" bloka i glave pa potom u hladnjak i opet nazad, potpomognuta pumpom. Kada je motor hladan, termostat stoji zatvoren kako bi rashladna tecnost (terana pumpom) strujala samo kroz blok i glavu. Kada se tecnost dovoljno zagreje, termostat se otvara i rashladna tecnost tada pocinje kruziti celim sistemom, dakle pocinje se hladiti u hladnjaku. Najcesci termostati kakve danas susrecemo su su takozvani "vostani termostati". Takav termostat ima u sebi malu komoru s voskom zatvorenim u rastezljivoj membrani. Kada se temperatura rashladne tecnosti podigne dovoljno da se njeno strujanje moze preusmeriti kroz celi sistem za hladenje (dakle i kroz hladnjak), vosak u termostatu pocinje se zagrejavati i rastezati tj. povecavati obim. Iako su konstrukcije motora znatno razlicite, tipicna temperatura za pocetak topljenja voska iznosi oko 80°C). Povecanjem obima voska u termostatu, pomice se i rastezljiva membrana koja pomice polugu za otvaranje termostata. Kada kazemo da je termostat otvoren, u stvari mislimo na zagrejani termostat koji je poceo propustati rashladnu tecnost kroz hladnjak. Upotrebom termostata postize se brze zagrevanje motora cime se stedi gorivo i smanjuju emisije nesagorelih ugljovodonika te ugljen monoksida. Tako motor brze dostize radnu temperaturu (temp. rashladne tecnosti obicno se krece oko 80-85°C) za koju je, uostalom, i predvidjen te na kojoj je trosenje pokretnih delova najmanje, a podmazivanje najbolje. Najcesci kvarovi termostata su: -Termostat ne zatvara u potpunosti kada je rashladna tecnost hladna, pa dolazi do sporog-otezanog postizanja radne temperature. Problem je posebno izrazen zimi. Posledice su povecana potrosnja goriva, povecano habanje motornog sklopa... -Termostat ne otvara u potpunosti kada je tecnost u sistemu jako zagrejana (na radnu temperaturu ili cak i vise), te dolazi do nedovoljnog protoka i kljucanja rashladnog fluida sto moze dovesti do havarije na motornom sklopu. -Termostatski ventil je lenj, to jeste sporo reaguje na promene u temperaturi tecnosti, pa dolazi do izvesnih, manjih ili vecih oscilacija radne temperature motora u razlicitim rezimima opterecenja i vremenskih uslova. Termostat se oznacava sa dve cifre. Prva je temperatura pocetka otvaranja termostata a druga je temperatura pri kojoj je maksimalno otvoren termostat. Termostat je vazan deo koji pored svega gore navedenog, omogucava i pravilno izgaranje goriva, optimalne zazore motora, pravilnu funkciju motornog ulja u svim segmentima dejstva, minimalnu potrosnju goriva ... Mnogi vozaci cija vozila imaju problema sa visokom temperaturom sistema za hladjenje, jednostavno izvade termostat i tako voze, sto nije dobro za motor, jer tada motor duze radi u "hladnom rezimu, a narocito zimi kada su spoljne temeprature jako niske. Od kvalitetnog i ispravnog termostata, zavisi i kakvo ce vam grejanje biti u kabini, a grejanje bez termostata na kolima je jako slabo, narocito kada vozite brzo na auto-putu, gde vazduh direktno "udara" u hladnjak i dodatno hladi tecnost u sistemu. Zadatak termostata na vozilu je da blokira protok tecnosti za hladenje sve dok se motor ne zagreje na odredjenu temperaturu. Na starijim vozilima termostat je stajao u kucistu termostata, koji se otvarao, pa se mogao zameniti samo termostat, a na danasnjim novijim automobilima, vecinom je termostat u kucistu koje je fabricki zaliveno-pertlovano i nije moguce otvoriti ga, pa se menja u kompletu. U sistemu za hladjenje-grejanje uvek imajte tecnost koju je predvideo proizvodjac tog vozila i nikako nemojte sipati obicnu vodu-cesmovacu, jer se od nje stvara kamenac, koji lose utice na termostat, vodenu pumpu, hladnjak ... NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623