Kuciste filtera za vazduh za Fiat Uno (Mk1) 45
Cena: 20,00 €
Deo je za Fiat modele:
Uno (generacija I) |
Opis:
(CENA OVOG DELA JE 20€).
Kuciste filtera za vazduh je "kutija" u kojoj je smesten filter za preciscavanje vazduha koji ulazi u motor.
Na starijim automobilima koji su imali karburatore, kuciste se nalazilo na vrhu motora, direktno iznad-na karburatoru, ali se na novijim vozilima, uglavnom nalazi malo udaljen od motora, najcesce u krilu auta, a onda se plasticnim crevima spaja sa mestom gde motor usisava vazduh
Jedan od razloga sto je kuciste udaljeno od motora, je taj sto motor bolje radi kada usisava hladan vazduh, nego topao.
Tamo gde je filter ipak, ostao na motoru, kao kod Fiat Punta 2, na kuciste filtera se postavlja crevo, a na kraju creva usisno grlo, koje se udaljava od motora, a obicno se stavla iza prednje maske kod prednjeg veznog lima i onda se odatle uvlaci hladan vazduh u motor.
Zadatak kucista filtera za vazduh je da cvrsto drzi filter na svom mestu, da mu prilikom usisavanja vazduha ne dozvoljava, da se uvija i pomera, jer ukoliko bi se filter pomerio iz svog lezista u motor bi ulazile razne necistoce, koje bi motor mogao da uvuce u toku rada.
Filteri za vazduh izjednacavaju promenljivi kvalitet usisanog vazduha i garantuju da ce u komoru za sagorevanje dospeti samo cist vazduh. Pored toga filter prigusuje zvukove usisavanja vazduha i obezbeduje veliki komfor voznje.
Kao sto sam vec pomenuo, na mnogim novijim vozilima, kuciste se nalazi ispod krila auta i cesto zbog sitnih "cukanja" u saobracaju, ono pukne.
Posto kucista nisu jeftina (kod Fiat Stila JTD kosta 150€) mnogi vozaci voze sa polomljenim kucistem i na taj nacin svesno ili nesvesno skracuju zivotni vek svog motora ili stavljaju Sportske ‘high-performance’ filtere, koje kod nas obicno zovu K&N filterima.
Mnogi, "K&N" filtere postavljaju na kolima cak i kad im je standardni filter dobar, jer vlada misljenje da se sa njima dobija oko 5 KS, sto je netacno, jer za samo 5 KS, narocito na starijim motorima, treba poprilicno da se radi.
Ono sto je sigurno, to je da K&N filteri daju sportski duboki zvuk na visim obrtajima ( kome ne smeta da mu se auto na 80km na sat, dere kao da ide 150km ), a sto se tice snage, ako se i dobije malo, to je beznacajno, narocito ako vam je 90% voznje, gradska voznja.
NAPOMENA:
Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta.
Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise.
Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna.
Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.