Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Kociona vakum pumpa za Fiat Tipo (Mk1) 1.7 D

/ / Kociona vakum pumpa za Fiat Tipo (Mk1) 1.7 D

< Nazad

Kociona vakum pumpa za Fiat Tipo (Mk1) 1.7 D
Cena: 50,00 €
Deo je za Fiat modele:
Tipo (generacija I) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 50€). Zadatak kocione vakum pumpe (dekompresora) ja da stvori podpritisak koji je potreban servo pojacivacu kocnice kako bi kocnica bila meksa. Kociona vakum pumpa najcesce se nalazi na glavi motora i pokrece je bregasta osovina, ali se moze nalaziti i na bloku motora. Princip rada servo pojacivaca kocnice je isti kod dizela i benzinaca, s tim da je kod benzinaca za stvaranje podpritiska koji je potreban servo pojacivacu, zaduzena usisna grana, a kod dizela vakum pumpa. Vakum pumpa se sastoji od tela pumpe i rotacionog dela unutar pumpe koje je uzljebljeno, a u cije zljebove se nalaze pomicne lopatice koje izlaze i ulaze u svoja lezista. Prilikom rada motora, bregasta osovina se okrece a posto je vakum pumpa ukopcana sa bregastom i ona se okrece, odnosno okrece se rotaciono telo koje se nalazi u pumpi. Kada se rotaciono telo koje se nalazi unutar pumpe u kojoj ima ulja okrece, peraja koja se nalaze u rotacionom telu usled rotacije izlaze iz svojih lezista i dodirivanjem unutrasnjeg dela ovalne komore stvaraju podpritisak. Na spoljnem delu vakum pumpe nalazi se parce metalne cevi, odnosno prikljucak koji sluzi tome na se tu nabaci gumeno armirano crevo koje ce povezati vakum pumpu sa servo pojacivacem kocnice. Vakum pumpa ne trazi nikakvo posebno odrzavanje, ona je jako prosta i podmazuje se kao i motor, uljem iz kartera. Sta se desava i kako cemo znati kad pumpa prestane da radi? Kao sto sam vec napisao vakum pumpa kocenja sluzi da stvori podpritisak koji je potreban servo pojacivacu kocnice, kako bi nam kocnica bila meksa. Onog trenutka kada pumpa otkaze, ona vise nece stvarati podpritisak i servo pojacivac nece raditi, a kad servo pojacivac ne radi automatski nam kocnica postaje tvrdja. Imajte na umu da kocnica moze da postane tvrda i zbog drugih stvari, kao sto su neispravnost creva kojim se povezuje vakum pumpa sa servo pojacivacem, zbog neispravnog jednosmernog ventila koji se nalazi na servo pojacivacu, kao i zbog samog servo pojacivaca, ukoliko strada membrana koja se nalazi u njemu. Ne znam za druge autommobile, ali kod Fiata, narocito kod motora 1,7 i 1,9 dizel koji je isao u Punto Mk1, Tipo Mk1, Tempru, Uno... cesto se desava da pukne rascep na bregastoj osovini gde ulazi deo rotora vakum pumpe i cim to pukne, bregasta vise ne moze da pokrece rotor, tako da kocnica postaje tvrda. Postoje vakum pumpe koje su tako napravljene da se ne mogu otvarati, a postoje i pumpe na kojima se moze skinuti poklopac i na taj nacin se moze doci do rotacionog dela i lopatica. Iako je vakum pumpa jako prosta, znaci sastoji se od tela pumpe, rotacionog dela i peraja, jednom kada pestane da stvara vakum tesko ju je popraviti. Ja sam nekoliko puta otvarao pumpe u nadi da cu uspeti da ih popravim, medjutim nikad nijedna nije proradila. Jedino sto se moze uraditi kad se otvori pumpa je da se ispremestaju peraja i nista vise, ali to nikad nije dalo pozitivne rezultate. Nisam se raspitivao da li postoje peraja kao rezervni deo u prodavnicama, pa vam ne mogu reci da li bi zamenom novih peraja pumpa proradila. Ispravnost pumpe se vrlo lako proverava, dovoljno je da skinete gumeno crevo sa tela pumpe i da stavite prst na otvor. Ukoliko pumpa radi kako treba, prilikom rada motora, pumpa treba da vam usisava-vuce prst. Ako vam pumpa ne uvlaci prst, budite sigurni da je neispravna, naravno ukoliko je bregasta (kod Fiata) neostecena i ukoliko okrece rotaciono telo u vakum pumpi. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.