Cena: 10,00 €
Deo je za Fiat modele:
Cinquecento |
Opis:
(CENA OVOG DELA JE 10€).
Redovno proveravajte debljinu kocionih plocica i menjajte ih ukoliko debljina frikcionog materijala padne ispod 3 mm.
Kociona klesta najcesce stradaju kada kocioni klip suvise izadje iz klesta, jer se tada zastitna gumica takozvana prasinjarka koja sluzi da pokrije i zastiti klip od prljavstine, rastegne i tada dolazi do njenog pucanja i ulaska prljavstine i vlage na klip, koji kasnije zbog toga zardja i prestane da se vraca u svoje leziste.
Kada na vozilu imate nov disk i nove plocice, zbog debljine i jednog i drugog, klip je skroz uvucen u klestima, gumica nije rastegnuta i to je sve kako treba, ali kako se tokom voznje koci, tako se od tog kocenja tanje plocice, tacnije frikcioni materijal koji naleze na disk, a i disk se od cestog dodira sa frikcionim materijalom vremenom istanji, pa samim tim i kocioni klip polako izlazi iz klesta i vuce zastitnu gumicu, koja zbog rastegnutosti i zbog toga sto je tada izlozena spoljnim uticajima kisi, snegu, ledu, prasini...zna da pukne.
U praksi sam nailazio na slucajeve, gde ljudi iako su plocice i diskovi "pojedeni" nece da ih zamene, a da bi zastitili klip i gumicu od rastezanja i pucanja, podbace parce metala izmedju klipa i stare plocice i tako i pored tankog diska i plocica, zadrze klip u klestima.
Na ovo sam nailazio u onim teskim vremenima, kad je bilo manje para i kada nije ni bilo delova, pa su se ljudi snalazili na razne nacine.
Sada je zbog velike ponude Kineskih delova, a i zbog toga sto na auto-otpadima mozete kupiti dobre delove za male pare, neisplativo rizikovati zivot takvim podbacivanjem metala, jer se podbacivanjem tog metala zaista cuva "prasinjarka", ali ukoliko zbog istanjenosti diska on pukne, vozilo ostaje bez kocnica na tom tocku, sto je opasno narocito ako je u tom trenutku na putu sneg ili led.
Cesto se desava da i neiskusni majstori, ali najcesce sami vlasnici vozila upropaste kociona klesta prilikom zamene plocica, tako sto im je neko rekao kako se plocice menjaju ili su oni gledali, kako je to neko negde radio i onda uzmu sami da menjaju, pa kad postave nove plocice i krenu da nabace klesta preko njih uvide da to ne ide, jer klip nije vracen u svoje leziste, a cesto nece da se vrati lagano, onda krenu na silu da ga vracaju, prvo klestima, pa kad ne ide, onda cekicem i na kraju macolom i naravno upropaste sve.
Pored problema sa vracanjem klipa u svoje leziste, cest problem na kocionim klestima, narocito na aluminijumskim pravi i takozvana "sisica", to jest sraf za ispustanje vazduha iz sistema. Sraf za ozracivanje je od gvozdja i srafi se u aluminijum, a poznato je da se ova dva metala ne "trpe" i da se na spojevima celika i aluminijuma stvara neka hemijska reakcija koja kao da sjedini ta dva materijala i ukoliko se dugo ne razdvoje, kasnije je jako tesko rastaviti taj spoj.
Recimo kod Fiata 128 ili Zastave 101, od 10 sisica, samo dve se odvrnu, a da ne puknu. Postoji nacin da se smanji rizik od pucanja, a to je da brenerom dobro zagrejete sraf, a onda ga naglo ohladite i tako par puta. To grejanje i hladjenje zna da tako kazemo ponisti to sjedinjavanje ta dva metala.
NAPOMENA:
Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta.
Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise.
Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna.
Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.