Interkuler sa crevima za Fiat Punto (Mk1) 1.7 TD
Cena: 50,00 €
Deo je za Fiat modele:
Punto (generacija I) |
Opis:
(CENA OVOG DELA JE 50€).
Interkuler ili hladnjak vazduha.
Ovaj deo imaju vozila koja imaju turbo punjac i kao sto mu ime kaze sluzi da hladi vazduh. Koga zanima kako radi turbina, nek na ovom sajtu procita tekst o tome.
Ovde cemo ukratko samo reci da ukoliko uzmete dva ista motora, jedan sa turbo punjacem i jedan bez, motor koji ima turbo punjac, moze biti snazniji i do 50%.
To povecanje snage daje turbina i to zahvaljujuci tome sto pod pritiskom ubacuje vazduh u cilindre.
Sta je turbo punjac?
Turbo punjac je dodatni deo na motoru, koji radi tako sto koristi izduvne gasove koje proizvodi motor i koji nakon ekspanzije i izduvavanja, odlaze u atmosferu.
Izduvni gasovi sa motora uvode se u liveno kuciste turbine, gde okrecu elisu turbinskog kola. Posto se na istoj osovini, ali na drugom kraju isto tako nalazi elisa, ali kompresorskog kola u aluminijumskom kucistu i ona se okrece i u tom svom okretanju, ona uvlaci spoljni vazduh, kompresuje ga i ugurava u cilindre motora.
Kada lopatice iz kompresorskog kucista usisavaju vazduh, one ga po principu centrifugalne pumpe uvlace u centar svojih lopatica, bacaju ga na vrh zida kucista i na taj nacin kompresuju. Zbog tog kompresovanja, vazduh se greje, a kada se vazduh greje on se siri.
Da bi se povecala snaga motora, cilj je povecati broj molekula vazduha u motor, a ne neophodno povecati pritisak vazduha. Broj molekula je veci u hladnijem vazduhu, nego u toplijem i zbog toga se koriste hladnjaci vazduha (interkuleri), ciji je zadatak da ohlade i skupe zagrejani vazduh, koji izlazi iz turbine.
Interkuler povecava snagu automobila tako sto hladi vazduh pod pritiskom koji izlazi iz turbine pre nego sto udje u motor.
Topliji vazduh se siri i razredjuje, jer se razmak izmedju njegovih molekula povecava. Zato on postaje laksi, a njegov pritisak je manji. U hladnijem vazduhu, molekuli se zbijaju, zbog cega su tezi i vrse veci pritisak.
Turbo punjac koji radi bez interkulera ce ubacivati manje vazduha od turbopunjaca koji ima interkuler, jer je ohladjen vazduh gusci i ima vise molekula.
Kada turbina ugura tako hladniji i gusci vazduh od toplog, pri ulasku u cilindre i u samim cilindrima se desava ekspanzija vazduha zbog grejanja (povecanje volumena i smanjenje gustoce) tako da vec samim time dolazi do nekog malog pritiska predpunjenja.
Postoje vozila sa turbo punjacem, koja nemaju ugradjen interkuler i kod njih se vrlo lako moze isti naknadno ugraditi. Potreban vam je samo interkuler koji cete postaviti izmedju turbine i usisa i povezati ga crevima.
Interkuler se obicno montira sa prednje strane vozila gde je vece strujanje vazduha, kako bi imao i bolje hladjenje.
Postoje dve vrste intercoolera, standardni i cross-flow. Kod standardnih ulaz i izlaz vazduha su sa iste strane, a kod cross-flow intercoolera ulaz je sa jedne strane, a izlaz sa druge.
Hladnjaci koji imaju ulaz sa jedne, a izlaz sa druge strane su bolji, jer je kroz njih vece strujanje vazduha, zbog vece povrsine kojom vazduh prolazi.
NAPOMENA:
Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta.
Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise.
Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna.
Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.