Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Glavni kocioni cilindar za Fiat 126

/ / Glavni kocioni cilindar za Fiat 126

< Nazad

Glavni kocioni cilindar za Fiat 126
Cena: 10,00 €
Deo je za Fiat modele:
126 (Peglica) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 10€). Sistem kocenja zasniva se na tri zakona i to zakonu poluga, hidraulike i trenja. Kada vozac pritisne pedalu kocnice, on pomocu jedne sipke koja se nalazi na kraju pedale potiskuje klip koji se nalazi u glavnom kocionom cilindru, a taj klip dalje pomocu hidraulicne tecnosti koja se kompresuje prenosi silu na drugi klip unutar cilindra, tako da se u cilindru u istom trenutku pomeraju dva klipa, koji dalje putem hidraulicne tecnosti prave pritisak koji je potreban prednjim kocionim klestima i pomocnim radnim cilindrima da obavljaju svoje zadatke, a to je da frikcioni materijal koji se nalazi na plocici priljube uz disk ili dobos koji se okrece i da tako stvore trenje izmedju ta dva materijala i na taj nacin uspore ili zaustave to okretanje. Kada je glavni kocioni cilindar ispravan i jedan i drugi klip koji se nalaze u njemu prave podjednak pritisak, ali se kasnije pomocu jedne naprave taj pritisak koriguje, jer je prednjim tockovima potrebna 3 puta veca sila, da bi auto podjednako kocio i da ne bi "pobadao" pri zaustavljanju. U glavnom kocionom cilindru postoje 2 klipa koja potiskuju tecnost i to po jedan klip za prednje i zadnje tockove isto tako svaki klip ima svoj cevovod. Dvoklipni sistem u glavnom kocionom cilindru je napravljen iz bezbednosnih razloga, jer u slucaju da se na cevovodu jednog klipa, recimo prednjih tockova javi curenje, ostaje nam ispravan drugi cevovod, odnosno sistem za kocenje zadnjih tockova. Na glavnom kocionom cilindru se nalazi i posuda za ulje (posuda moze da bude i dalje od cilindra, ali se onda spaja crevima), koja je isto kao i cilindar, podeljena na dva dela, tako da kada iz nekog razloga ulje iscuri iz jednog odvodnog sistema, ono ostane za drugi. Glavni kocioni cilindar ne zahteva nikakvo posebno odrzavanje, dovoljno je samo da se na svake 2 godine zameni kociona tecnost u citavom sistemu i to bi bilo dovoljno. Mnogi tecnost za kocenje nazivaju uljem, medjutim to nije pravo ulje i ta tecnost ima svojstvo da upija vlagu iz vazduha (hirgoskopna je) sto kasnije zna da utice na kvalitet kocenja, zbog toga se i preporucuje da se na svake 2 godine promeni tecnost u citavom sistemu. Kada se vozi sa starim "uljem" u kojoj ima vlage, tecnost zna od precestog kocenja da prokuva i onda se desava da pedala kocnice propada. Pored toga sto moze da se desi da pedala propada, zbog vlage u sistemu, znaju da zardjaju klipovi i u glavnom kocionom cilindru i u pomocnim cilindrima, a i u kocionim klestima. Kada klipovi nahvataju rdju, onda oni vise ne klize glatko po unutrasnjosti cilindra , ali i pored toga zbog jakog pritiska koji stvara pedala papucice i hidraulika, oni funkcionisu u pravcu izlazenja, znaci koce vozilo, ali se ne vracaju kako treba u pocetni polozaj, jer u kontra smeru nema jakog pritiska, pa zbog toga, oni i nakon pustanja pedale kocnice i dalje nastavljaju da pomalo koce i zbog toga se mnogo brze trosi frikcioni materijal, vozilo se teze krece, pa samim tim i vise trosi. Ukoliko primetite da vam se tockovi greju, znajte da je ovo jedan od mogucih razloga. Kada su se pojavili prvi automobili, oni su koceni potpuno mehanickim kocnicama, putem poluga i sajla, a onda je izmisljen hidraulicni sistem, koji je nemerljivo bolji, a sad se, doduse u skupim automobilima poceo ugradjivati sistem za kocenje bez hidraulicnih cevi, ulja i cilindara, vec se umesto svega toga koci putem elektricnih klesta i klina. Electronic Wedge Brakes u slobodnom prevodu znaci "kocnice sa elektronskim klinastim sistemom" Sistem se sastoji od EWB klesta, elektronske papucice, dodatnih baterija (koje sluze za pogon kocnica u slucaju pada celog elektronskog sistema), kontrolera i elektronskih vodova. Ovakav sistem zamenjuje disk klesta, glavni cilindar, ESP, kocionu papucicu, vakum pumpu, rucnu kocnicu i hidraulicne vodove. Takodjer zbog jednostavnog upravljanja elektromotorima ovaj sistem izbacuje iz upotrebe ABS (Anti Lock Braking Systems), ESC (Electronic Stability Control) i TCS (Traction Control System). Ovim novim elektronskim sistemom kocenje ce se podici na visi nivo. Tako bi prema predvidanjima za 10-ak godina i gradski automobili trebali biti opremljeni elektronskim kocnicama. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.