Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Bosch pumpa za Fiat Fiorino (Mk2) 1.7 D

/ / Bosch pumpa za Fiat Fiorino (Mk2) 1.7 D

< Nazad

Bosch pumpa za Fiat Fiorino (Mk2) 1.7 D
Cena: 50,00 €
Deo je za Fiat modele:
Fiorino (generacija II) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 50€). Dizel pumpe visokog pritiska goriva (kod nas poznate kao Bosch pumpe), cine srce svakog dizel motora a glavni zadatak im je da dozirano ubrizgavaju gorivo u cilindre i tako pokrecu dizel motor. Kljucni deo Bosch pumpe koja radi u rasponu od 170 do 250 bara je hidro glava sa rupicama na sebi, koja odreduje koliko goriva ce doci u koji cilindar i kada ce to gorivo da eksplodira u komori za sagorevanje. Gorivo pod pritiskom dolazi u hidroglavu koja se okrece i rasporedjuje gorivo po cilindrima. Kada pritisak od 170 bara dodje do dizne, on otvori diznu koja ubrizga gorivo u cilindar i u tom momentu gorivo se pali, eksplodira i tako nastaje pokret, i krece novi ciklus. Ovo se dogadja oko 2000 puta u minuti. Dizel motori rade na principu ubrizgavanja goriva pod visokim pritiskom u cilindar u kojem je klip sabio i tako zagrejao ranije usisani vazduh. U vrucem vazduhu ubrizgano gorivo se pali i cilindar dolazi u radni takt-ekspanziju, odnosno brzo kretanje klipa na dole prilikom kojeg se radilici motora predaje energija dobijena sagorevanjem goriva. U sistem goriva dizel motora nalazi se rezervoar, creva, filteri za gorivo, cevi, Bosch pumpa i injektori-dizne. Bosch pumpe su prilicno pouzdane i retko se kvare, ali i one kao i sve ostalo stari, haba se i dodje dan kad i one mora da se remontuju. Posto je popravka Bosch pumpe prilicno komplikovana, a i treba imati specijalne masine i alate za njen remont, preporucujem vam da sve vezano za Bosch pumpu prepustite strucnim ljudim, odnosno boschistima. Ono sto prosecan mehanicar moze da uradi je samo da skine pumpu i da je nakon sto je boschista servisira, vrati na vozilo. Idealno bi bilo da kada boschista servisira pumpu, prekontrolise i dizne. Nije dobro da Bosch pumpa cesto ostaje bez nafte, jer kasnije, kada verglate ili vucete vozilo da upali, pumpa sve dok ne dobije gorivo iz rezervoara vrti na suvo, a to nije nikako dobro, jer se na taj nacin ostecuju elementi u pumpi, (rotaciona pumpa) a moze cak i da zariba, zato uvek vodite racuna da u rezervoaru imate dovoljno goriva. Ukoliko primetite crni dim iz auspuha ili dim bilo koje boje, moguce je da potice od goriva koje ne sagoreva potpuno a ne sagoreva vrlo cesto jer hidroglava ili sistem predubrizgavanja nije podesen. Pumpa se nekad posle hiljade sati rada jednostavno rasteluje Kada boschista dobije pumpu, on je u radionici postavlja na masisnu koja simulira rad motora od lera do maksimalnog opterecenja i na njoj steluje sve od dinamickog do staticnog ugla paljenja. Boschista steluje pumpu takog da svaki cilindar dobije sto ujednaceniju kolicinu goriva Boschista na stolu odredi polozaj u kom pumpa treba da stoji, kako bi trenutak ubrizgavanja bio idealan, a mehanicar kasnije treba da je postavi po tom reperu na motoru. Na motoru postoji referentna crta koja oznacava da pumpa treba tu da stoji i da tu najbolje radi. Ukoliko se pumpa ne postavi kako treba, nego se pomeri malo levo ili desno, narusava se ciklus rada, znaci ubrizgavanje goriva bude ranije ili kasnije i tada motor lose radi. Ukoliko pumpa nije postavljena kako treba, mogu se javiti detonacije, dim, rezak zvuk motora, motor tesko pali, povecana potrosnja goriva, slaba vuca.... Mehanicke bosch pumpe, znaci pumpe koje rade preko sajle gasa kao kod Golfa 2, Fiat Tipa Mk1, Opel Askone... su u izumiranju, bar u automobilima i na njihovo mesto su dosle pumpe visokog pritiska ili Common rail pumpe. Common rail sistem je najnaprednija tehnologija ubrizgavanja dizel goriva uz pomoc kompjutera. To je direktan sistem ubrizgavanja goriva pri cemu se gorivo pod visokim pritiskom (do 1800 bara) ubrizgava u cilindar, cime se postize bolje sagorevanje, manja emisija stetnih gasova i veca snaga motora. Pumpe starije generacije su predvidjene da rade na D2, znaci na naftu koja ima odredjenu gustinu i masnocu u sebi. Posto tog goriva na nasim pumpama vise nema, vozaci tih starijih automobila su prinudjeni da sipaju "posniji" i redji evro dizel koji ne podmazuje pumpu kako treba i zato se njeni unutrasnji delovi sada brze habaju, a takodje stradaju semerinzi i gumice, jer ih evro dizel nagriza. Posto su i dizne na starijim automobilima projektovane da pod odredjenim pritiskom propuste odredjenu kolicinu gusceg goriva, sada se moze desiti da zbog redjeg evro dizela propuste vecu kolicinu goriva, sto moze dovesti do povecane potrosnje. Isto kao i pumpa i dizne se "podmazuju" putem goriva, pa je i za njih problem kada rade sa posnijim i redjim evro dizelom. Jedini kojima odgovara nedostatak starog dizel goriva D2 su serviseri pumpi koji zadovoljno trljaju ruke. Kako bi se evro dizel ucinio manje pogubnim za Bosch pumpu, mnogi vozaci u rezervoar dodaju aditive ili dodaju motorno ulje koje malo zamasti gorivo i na taj nacin produzavaju vek pumpe. Pozitivne strane evro dizela se odrazavaju u cistijem sistemu , filterima i rezervoaru, manje sumpora, manje zagadjenja, manje necistoca ... Sto se tice cene polovnih Bosch pumpi, na nasem auto-otpadu cene se krecu oko 50€ za ove mehanicke, dok se recimo cena Lukasove pumpe sa elektronikom za Fiat Punto Mk2 1,9 D krece oko 200€ NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.