Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Bobine sa nosacem za Fiat Cinquecento

/ / Bobine sa nosacem za Fiat Cinquecento

< Nazad

Bobine sa nosacem za Fiat Cinquecento
Cena: 20,00 €
Deo je za Fiat modele:
Cinquecento |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 20€). Indukcioni kalem ili kod nas poznatiji kao "bobina" se sastoji od tela, jezgra, primarnog i sekundarnog namotaja. Zadatak bobine je da struju niskog napona od 6 ili 12 V pretvori u struju visokog napona od 13-17 hiljada V. Jezgro se nalazi u centru indukcionog kalema. Debljina zice primarnog namotaja iznosi od 0,5 - 2 mm. Primarni namotaj presvucen je izolacionim materijalima i na taj nacin izolovan je od jezgra i sekundarnog namotaja. Broj namotaja primarnog kola iznosi od 100 - 200 namotaja. Sekundarni namotaj je obavijen oko primarnog namotaja i debljina zice je oko 0,1 mm, koja je takodje presvucena izolacionim materijalom. Broj namotaja sekundarnog kola iznosi oko 1400. Primarni i sekundarni namotaji medjusobno su povezani u jednoj tacki. Na indukcionom kalemu nalaze se tri prikljucka. Kroz prvi prikljucak dolazi primarna struja iz akumulatora na prstasti namotaj, a preko drugog prikljucka primarna struja odlazi na razvodnik paljenja tj. na kondenzator i prikljucak. Treci prekidac povezuje sekundarni namotaj i razvodnu kapu razvodnika. Ova faza je ostvarena pomocu provodnika namenjenog za sekundarnu struju visokog napona u primarnom kolu. Prolaskom primarne struje oko jezgra stvara se magnetno polje koje indukuje u sekundarnim namotajima struju visokog napona. Struja visokog napona je neophodna za stvaranje varnice na elektrodama svecica. Bobina retko kad crkne na kolima, ali desava se i to. Problemi bobine: -Moze da ima prekid kad se ugreje. -Moze da ima "skraceni namotaj" (unutrasnji proboj). -Moze da ima unutrasnji proboj izolacije. Neke stare bobine moraju da stoje iskljucivo vertikalno jer je u njima ulje. Ako nije tako pregreju se i crknu. Bobina se moze eventualno meriti ommetrom mada takav test nije dovoljan i jasan kod delimicnog proboja. Bobina se lako menja, pa je najbolje pozajmiti je od nekog ko ima isti auto i ako sa tom bobinom auto radi kako treba, onda je to, to. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.