Bobine sa nosacem za Fiat Cinquecento
Cena: 20,00 €
Deo je za Fiat modele:
Cinquecento |
Opis:
(CENA OVOG DELA JE 20€).
Indukcioni kalem ili kod nas poznatiji kao "bobina" se sastoji od tela, jezgra, primarnog i sekundarnog namotaja.
Zadatak bobine je da struju niskog napona od 6 ili 12 V pretvori u struju visokog napona od 13-17 hiljada V.
Jezgro se nalazi u centru indukcionog kalema.
Debljina zice primarnog namotaja iznosi od 0,5 - 2 mm.
Primarni namotaj presvucen je izolacionim materijalima i na taj nacin izolovan je od jezgra i sekundarnog namotaja. Broj namotaja primarnog kola iznosi od 100 - 200 namotaja.
Sekundarni namotaj je obavijen oko primarnog namotaja i debljina zice je oko 0,1 mm, koja je takodje presvucena izolacionim materijalom.
Broj namotaja sekundarnog kola iznosi oko 1400.
Primarni i sekundarni namotaji medjusobno su povezani u jednoj tacki.
Na indukcionom kalemu nalaze se tri prikljucka.
Kroz prvi prikljucak dolazi primarna struja iz akumulatora na prstasti namotaj, a preko drugog prikljucka primarna struja odlazi na razvodnik paljenja tj. na kondenzator i prikljucak.
Treci prekidac povezuje sekundarni namotaj i razvodnu kapu razvodnika.
Ova faza je ostvarena pomocu provodnika namenjenog za sekundarnu struju visokog napona u primarnom kolu.
Prolaskom primarne struje oko jezgra stvara se magnetno polje koje indukuje u sekundarnim namotajima struju visokog napona.
Struja visokog napona je neophodna za stvaranje varnice na elektrodama svecica.
Bobina retko kad crkne na kolima, ali desava se i to.
Problemi bobine:
-Moze da ima prekid kad se ugreje.
-Moze da ima "skraceni namotaj" (unutrasnji proboj).
-Moze da ima unutrasnji proboj izolacije.
Neke stare bobine moraju da stoje iskljucivo vertikalno jer je u njima ulje. Ako nije tako pregreju se i crknu.
Bobina se moze eventualno meriti ommetrom mada takav test nije dovoljan i jasan kod delimicnog proboja.
Bobina se lako menja, pa je najbolje pozajmiti je od nekog ko ima isti auto i ako sa tom bobinom auto radi kako treba, onda je to, to.
NAPOMENA:
Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta.
Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise.
Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna.
Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.