Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija
064 / 66 - 39 - 623
Fiat Tipo (tip 160) je mali porodicni automobil dizajniran od strane I.DE.A Instituta dizajnerske kuce i proizveden od strane Italijanskog proizvodjaca Fiata izmedu 1988. i 1995. godine.
Tipo je u pocetku bio dostupan samo kao hatchback sa petoro vrata.
Automobil je u potpunosti izradjen iz pocinkovanog lima kako bi se izbegla rdja, koja je neprijatelj lima, a izgradjen je na potpuno novoj platformi, koja je kasnije koriscena na Fiat, Alfa Romeo i Lancia modelima.
Takodjer se isticao zbog kockastog stylinga i Putnickog prostora koji je bio veci, nego kod drugih automobila iz te klase, na primer Ford Sierre.
Ova vrsta dizajna slicna je dizajnu manjeg modela po imenom Uno, koji je pokrenut pet godina pre Tipa.
Ovaj model je 1989. godine u Evropi osvojio nagradu "automobil godine" i u Irskoj nagradu "Car of the Year".
Automobil je bio izuzetno popularan u Brazilu, cak je nadmasio i Volkswagen GolF , koji je bio najprodavaniji automobil u Brazilu, unazad 20 godina.
Tipo je doziveo facelifted 1993. godine, kada se pojavila verzija sa troja vrata.
Od spoljni promena, to su bili farovi, novija verzija je imala uze farove kao i prednju masku.
Postojala su tri nivoa opreme S, SX i SLX, a postojao je i GT model sa novim 2.0 L motorom.
Tipo je prestao da se proizvodi 1995. godine, kada ga je zamenio model Brava sa petoro i Bravo sa troja vrata. Tempra limuzina i karavan su zamenjene Mareom .
Bravo i Brava su se dobro prodavali sirom Evrope ali Marea je lose prosla na vecini trzista iako je po meni Marea, a narocito u karavan verziji, daleko bolja od oba modela, a narocito "Brava" koja je imala ruzna zadnja svetla.
Tipo je prilicno dobro prodavan u Velikoj Britaniji, u pocetku je osvajao pohvale za svoj inovativni i prakticni dizajn, kao i za njegove dobre vozne karakteristike.
1.1 litarska verzija nije bila dostupna u Velikoj Britaniji, vec je osnovni model bio sa 1,4-litarskim motorom.
Futuristicka digitalna instrument tabla se pokazala nepouzdanom.
Automobil je u Velikoj Britaniji pokrenut u pravom momentu, jer nijedan od tri velika proizvodjaca (Ford , Vauxhall i Austin Rover) nije imala automobil ove velicine od 1984. godine, medjutim, kasnije su i oni poceli da prave automobile u ovoj klasi, pa je vremenom zbog povecane konkurencije prodaja Fiat Tipa opala.
U posljednje dve godine 1994/95. malo je porasla prodaja ovog modela, na to je uglavnom uticala niska cena modela 1.4.
Proizvodnja izvan Italije.
Fiat uno se u Brazilu poceo proizvoditi 1995. godine sa jednim nivo-om opreme i to sa 1.6 litarskim osmoventilskim motorom sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji je zbog te izmene imao 10KS vise od prethodnog modela.
Tipo je Takodjer radjen u turskoj (Tofas).
Automobili izradjeni u tofasu, nisu imali katalizatore, pa su zbog toga imali malo vise konjskih snaga od modela prikazanih u donjoj tabeli.
Turski automobili su imali mali logo "TOFAS" na levoj strani vozila i proizvodnja je tamo nastavljena do 2000. godine.
Benzin
Model Motor kubikaza Snaga u KS
1.1 FIRE 160A3.000 1.108 cm3 56 KS
1.4 odnosno, S 160A1.046 1.372 cm3 70 KS
159A2.000 1.372 cm3 78 KS
1,4, DGT 160A1.000 1.372 cm3 71 KS
160A1.o48 1.372 cm3 72 KS
1.6 odnosno 159A3.046 1.581 cm3 80 KS
159A3.048 1.581 cm3 76 KS
1.6 DGT 160A2.000 1.581 cm3 86 KS
1.581 cm3 82 KS
1,6 odnosno 149.C2.046 1.585 cm3 90 KS
1,7 odnosno 1,6 1.676 cm3 90 KS
1,8 odnosno 159A4.000 1.756 cm3 110 KS
1.8 16V tj Sedicivalvole 160A5.000 1.756 cm3 138 KS
2,0 odnosno 159A6.046 1.995 cm3 115 KS
159A5.046 109 KS
2.0 16V tj Sedicivalvole 160A8.046 1.995 cm3 148 KS
2,0 odnosno 16V Sport 836A3.000 1.995 cm3 142 KS
Dizel
Model Motor kubikaza Snaga u KS
1.7 D, DS 149B4.000 1.697 cm3 58 KS
1,9 DS DGT 160A7.000 1.929 cm3 65 KS
1.9 T.ds, DSX 850A6.000 1.929 cm3 92 KS
Svi modeli su radjeni sa manuelnim petostepenim menjacem i automatskim cetvorostepenim.
Dimenzije
Medjuosovinski razmak tockova 2.540 mm
Duzina 3.958 mm
Sirina 1.700 mm
Visina 1.445 mm
Masa praznog vozila 1,020-1,230 kg
Na platformi Fiat tipa, radjena su jos 5 automobila i to: Lancia Dedra, Fiat Tempra, Alfa Romeo 155, Fiat Coupe i Lancia Delta. Svi ovi modeli su uvedeni 1993 godine.
NAJCESCE TRAZENI POLOVNI DELOVI ZA OVAJ MODEL SU: Farovi, prednja maska, prednji branik, prednja sedista, vakum pumpa servo kocnice (kod dizel motora), glava motora i bregasta (kod dizel motora)...