Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Fiat Stilo Coupe, limuzina i karavan

/ / Fiat Stilo Coupe, limuzina i karavan

Fiat Stilo Coupe, limuzina i karavan

Predstavljen je na sajmu automobila u Zenevi 2001. godine, kao model koji menja tandem Brava/Bravo. Stilo se proizvodio u tri verzije hecbek sa troja i petoro vrata i kao karavan, koji se pojavio godinu dana kasnije.

Sa troja vrata zamisljen je kao automobil za mlade kojima ne treba previse prostora na zadnjoj klupi-sportska varijanta sa krucim vesanjem. Ova verzija je kraca, ali i sira i niza od ostala dva modela.

Verzija sa petoro vrata treba da predstavlja neku vrstu porodicne limuzine, sa vise mesta u kabini, pa cak i policama na zadnjim sedistima.

Veci od standardne verzije po duzini i po visini. Fiat je ugradio u karavan i jednu korisnu funkciju, preuzetu od SUV segmenta, moguce je otvoriti samo gornji, stakleni deo petih vrata.

2004. godine radi se prvi redizajn na modelu sa petoro vrata na kojem se menja zadnji kraj. Stilo je Ukupno doziveo tri redizajna u toku proizvodnje.
Stilo je na Euro NCAP testu, 2005. godine, dobio 4 od maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost.

Stilo je na kraju prodaje ipak razocarao. Obimna reklamna kampanja koristeci zvezde formule 1 Mihjla Sumahera i Rubensa Barikelu malo je pomogla prodaju automobila.

U oktobru 2013. godine, magazin Ekonomist proglasio je Stila jednim od najvecih Evropskih gubitnika u proizvodnji automobila.

2007. godine prestaje njegova proizvodnja, kada ga menja novi Fiat Bravo.

Motori

benzin

1.2                     1242 cm3      80 KS     2002–2004     
1.4                     1368 cm3      90 KS     2004–2007     
1.4                     1368 cm3      95 KS     2004–2005     
1.6                     1596 cm3     103 KS     2001–2004     
1.6                     1598 cm3     105 KS     2004–2007     
1.8                     1747 cm3     133 KS     2001–2006     
2.4                     2446 cm3        170 KS     2001–2006     


dizel

1.9 JTD             1910 cm3      80 KS     2002–2005     
1.9 JTD             1910 cm3     101 KS     2004–2006     
1.9 JTD             1910 cm3     115 KS     2001–2004     
1.9 JTD Multijet     1910 cm3        120 KS     2004–2007     
1.9 JTD Multijet     1910 cm3     140 KS     2004–2005     
1.9 JTD Multijet     1910 cm3     150 KS     2005–2007


Menjaci u Stilu su petostepeni i sestostepeni manuelni.

Medjuosovinski razmak tockova je     2600mm

                                         
Duzina                              4182 mm  (3 vrata)
                                        4253 mm  (5 vrata)
                                        4516 mm  (karavan)

Širina                                     1784 mm  (3 vrata)
                                        1756 mm  (5 vrata)
                                        1756 mm  (karavan)

Visina                                     1475 mm  (3 vrata)
                                        1525 mm  (5 vrata)
                                        1570 mm  (karavan)


Masa praznog vozila                     1,090-1,320 kg




Fiat Stilo je prostran i udoban automobil sa izuzetno povoljnom cenom, ali ne bas savrsen. Ume da propusta vodu u kabinu, klima je problematicna na mnogim modelima i ima problema sa elektronikom.

Sam kvalitet unutrasnjosti Fiat Stilo-a je na nivou klase, pa vas nece niti oduseviti, ali ni razocarati. Sto se samog spoljasnjeg izgleda tice, ukusi su razliciti.

Kao prvo, Fiat Stilo sa troja vrata se odlikuje odlicnim dizajnom koga karakterise upotreba ostrih linija, bez mnogo zaobljenja, cime se Fiat Stilo bitno razlikuje od konkurencije. Narocito je uocljiva bocna linija vozila, koja se spusta od zadnjih svetala ka prednjim i koja Stilu daje posebnu notu agresivnosti.

Kod ostala dva modela Fiat Stilo-a, bocna linija je paralelna sa pragom vozila sto daje modelu klasican, da ne kazemo dosadan izgled. Ovom subjektivnom utisku dodajemo i podatak da je "sportista" kraci, ali i siri i nizi od ostala dva modela, sto mu daje svakako i "brzi" izgled. U automobilu se sedi nisko, sto ce se svideti svim sportski nastrojenim vozacima, kojima je ovaj model i namenjen.

Trokraki volan, podesiv po visini i po dubini, opremljen je i progresivnim servom sa City modom.

Instrumentacija je standardno dizajnirana i ne odlikuje se nekim specijalnim detaljem, osim sto se izmedu analognih pokazivaca brzine, obrtaja motora, naslo mesta i za dovoljno veliki ekran. Osim podataka sa trip kompjutera, na njemu mozete videti i podatke sa fabrickog audio uredjaja, kao i nivo ulja u motoru.

U kabini Fiat Stila se nalaze 4 vazdusna jastuka, od kojih su oni smesteni ispred vozaca i suvozaca izvedeni u MultiStage tehnici. Rec je o posebno tipu "pametnog" airbag-a, koji se u zavisnosti od jacine udara naduvava odredenom kolicinom vazduha.

Za sigurnost u toku voznju zaduzeni su ABS sa EBD (elektroska preraspodela kocenja), a tu je i ASR – sistem protiv proklizavanja.

Neki vlasnici su se zalili na ne dobro rasporedjene papucice. Trajnost elemenata u kabini nije od boljih osobina Fiata, pa se pre kupovine treba uveriti u stanje enterijera.

Pocinkovana karoserija nema problema sa rdjom.
                                                              MOTORI

Fiat Stilo 1,2 16V (2001 – 2004)

Iako izgleda vrlo smesno imati 1,2 motor u ozbiljnom autu, ovaj se pokazao vrlo izdrzljivim i pouzdanim. Rec je o motoru nove generacije koji se jos ugradjivao u modele Punta i Brava mk2. Potrosnja je izmedu 7 i 10 litara. Oseti se manjak snage kada je auto natovaren, ali to ne menja vrlo dobar utisak izuzetno zivahnog motora. Dolazio je u kombinaciji sa 6 brzinskim menjacem. Redizajnom 2004 zamenjuje ga 1,4 16V. Fiat Stilo sa 1,2 16V motorom koji ne daje ni priblizno takve rezultate kao u Brava/Bravo, jer je Fiat Stilo i tezi od predhodnika.

Fiat Stilo 1,6 16V (2001 – 2007)

Evoluirani motor nasledjen iz Brava/Bravo/Marea je vrlo dobar za ovaj model. Potrosnja izmedju 8 i 12 litara gradske voznje, zavisno od toga kakvi ste na gasu. Jednostavno zove na brzu voznju, a sa preradama na usisu i ispuhu daje neverovatan zvuk. Problemi se mogu javiti na lezaju radilice i redje na elektronici. Izdrzljiv motor dobrih performansi. Uvek postoji i mogucnost ugradnje plinskog uredjaja koji je za ove vrste motora sa plasticnom usisnom granom malo skuplji, ali opet na duze staze isplativiji. Pri tome je nesto manje elastican u poredenju sa konkurentskim motorima.

Fiat Stilo 1,8 16V (2001-2004)

Za razliku od onoga na Bravu ovaj motor daje vecu razliku u snazi izmedu 1,6 i 1,8. Brz je i agresivan.

Fiat Stilo 2,4 20V (2001-2003)

Pandan Bravo HGT-u trebala je biti verzija Fiat Stilo ABARTH. 2,4 litarski motor iz Lancie Kappe naguran je i nabrusen na 170 KS, a stavljen mu je i selespeed menjac iz Alfe 147. Ugradjivan u kombinaciji sa selespeed poluatomatskim menjacem. Problemi se javljaju na podizacima ventila. Motor nije namenjen za taj auto pa samim time i nije bas legao. Proizvodio se vrlo kratko i nije imao nikakvog uspeha. Naravno, kako to ide, i cena odrzavanja je dosta skuplja za ovu vrstu sportskih masina, a necete se usreciti ni kada budete zeleli da ga prodate jer nisu bas trazena roba. Brutalan motor, ali i brutalno trosi. Najmanje 12 pa navise….

Fiat Stilo 1,4 16V (2004-2007)

Motor posebno razvijen za Fiat Stilo. Kao zamena za 1,2, ali se performansama jako priblizio 1,6, u kombinaciji s 6 brzinskim menjacem i vrlo stedljiv. Pokazuje malo umora kada je preopterecen.

Motor 1.9 JTD je ono sto je najbolje na ovom automobilu-snazan, temperamentan, startan, pouzdan, ekonomicne potrosnje i skromnih troskova odrzavanja.

Fiat Stilo 1,9 JTD 8V 112,115 KS (2001-2004)

OD pre poznat dizel motor sa sitnim prepravkama. Sa svojih 115KS savrseno se nosi sa vrlo dobrom karoserijom, a auto je pouzdan, brz i stedljiv sa svoji 6-9 litara potrosnje. Kao boljka ovih motora pokazuje se MAF senzor koji guta snagu motora, ako je neispravan. Svi ostali delovi su pouzdani i spada u jedan od najboljih Fiatovih motora. Agregat od 1.9 litara (JTD) i jednim bregastim vratilom nudi se u dve verzije, sa 80 odnosno od 115 KS. Razlika je u turbo punjacu, i drugacije proracunatom menjacu (slabiji motor ima krace prenosne odnose).
Od Decembra 2005-te i 1.9JTD dodatno je pojacan na 120KS.

Fiat Stilo 1,9JTD 8V 120KS (2006-2007)
najnovija inacica rasirenog 1,9 motora

Fiat Stilo 1,9 JTD 16V 140KS (2004-2007)

Evoluirani 8V JTD, vrlo mocan i fantasticno odgovara Stilu. Daje mu sportski duh.
Vrh ponude je JTD agregat od 140 KS iste radne zapremine (1.910 cm3) sa dve bregaste osovine (DOHC) koji se prvo ugradjivao u modele Alfa Romea. Izuzetno je elastican, ponajvise zbog izdasnog obrtnog momenta od 305 Nm pri 2.000 o/min, ima impresivna medju-ubrzanja i u petom stepenu prenosa. Postize maksimalnu brzinu od 203 km/h, a trosi u proseku manje od 7,0 litara evro-dizela sto je u odnosu na mogucnosti motora zaista malo. Prilicno je tih (tisi je samo Renault-ov DCI i Peugeot-ov HDI), cak i kad je hladan, snagu razvija ravnomerno i posustane tek kada dodje do 4.000 o/min, kada primetno gubi dah.

                                                                    OPREMA

Fiat je pripremio tri nivoa opreme. Active, Active sa klimom i Dynamic. Sve varijante imaju centralno zakljucavanje, cetiri air bag-a i prednje elektricne prozore, pa preporucujemo Active sa klimom jer je ipak sada vec potreba a ne luksuz, mada tek Dynamic oprema nudi i alu-felne i CD radio. Razlike u ceni nisu preterano velike obzirom da inace Stilu jako brzo pada cena, pa izbegavajte prodavce koji misle da prodaju Astru karavan.

                                                                    KVAROVI

Za sada sve zvuci divno. Nismo vam rekli i da su kao polovni ovi automobili dosta jeftiniji od svojih konkurenata u klasi. Pitate se zasto? Pa nisu se bas pokazali kao najpouzdaniji.

Najproblematicnija je elektronika, standardna Fiatova boljka. Prilicno redovno se bez ikakvog razloga oglasavaju raznorazni senzori koji prijavljuju ovo ili ono.

Najvise problema zadaju mnogobrojne elektronske jedinice, pa je dovoljna manja greska da elektricne komponente pokazu negativnu stranu napretka.

Ako se odlucite za varijantu od 1.2L obavezno proverite dihtung glave motora jer su podlozni brzem habanju posebno, ako se rashladna tecnost ne menja redovno.

Motor od 1.6 litara i 103KS, moze da ima problema sa bobinom, ubrizgavanjem goriva ili elektronikom. Kvar ECU-a zbog nesrecnog polozaja ECU-a koji je jako blizu motora, pa dolazi do pregrevanja istog i pucanja lemova(moguca reparacija).
Motori 1.6 16V I 1.8 16V imaju problem potrosnje ulja.

1.8 benzinski motor. Na nekim modelima proizvedenim tokom 2002, pogonski kais moze biti bucan ili da se olabavi. Uzrok nedostatak srafa zatezaca. Zategnuti ili zameniti zatezac (spaner) ili zupcasti kais, ako je ostecen.

Kod JTD motora najcesce su problem EGR ventil i MAF senzor(merac protoka vazduha).Kod dizela motora moze da se pohaba takozvani “plivajuci zamajac”, koji nije jeftin, kvar se manifestuje vibracijama.
Otkazi turbine kod dizela su retki.
Vibracije u kabini takode kod dizelasa, najverovatnije su posledica istrosenosti nosaca motora.
Serviseri savetuju da gorivo u rezervoaru uvek bude iznad minimum, zbog potapajuce pumpe koja se podmazuje i hladi upravo elektrodizelom.

Kod dizela i kod benzinca problem sa zupcastim kaisem, preporuka redovna zamena na 60000km.

Remenica altenatora je podlozna prevremenom habanju zbog svog gumenog dela, iz slicnih razloga prevremeno moze da otkaze i remenica radilice.
Kod modela 1.9 JTD cesto stvaranju mehanicke vibracije i buku (sistanje) kod hladnog starta. Greska izazvana gumenim umetkom u remenicu radilice.
Kod modela 1.9 JTD proizvedeni u julu 2002., pri ubrzanju iz 2000 u 3000 obrtaja, desava se neujednaceno ubrzanje zbog greske u elektronici motora.

Problem elektronike, cesto je problem CAN magistrala koja povezuje racunare u vozilu.
Osetljiva razvodna tabela osiguraca, koja gubi spoj zbog prodora vlage.

Stilova elektronika je osetljiva na promene napona, pa nestrucna ugradnja alarmnog ili muzickog uredjaja moze da izazove problem.
Izbegavati pranje motora, jer je elektronika osetljiva na vlagu.

Robotizovan Selespeed menjac. Abarth proizvoden do 2003.(a narocito onih koje su proizvedeni do novembra 2001.), problem je u upravljanju elektronskom promenom brzine, potrebno je reprogramiranje ECU menjaca.

Pri kupovini obratite paznju i na istrosenost guma jer je bilo par problema sa vesanjem kod pojedinih modela, sto ce te lako prepoznati po nejednakoj sari. Proverite i da li dopiru neki cudni zvukovi iz trapa. Delovi nisu skupi ali cesto ima vise sitnica pa racun moze lepo da poraste. Nakon vece kilometraže kod prednjeg trapa mogu da se pohabaju vertikalni stabilizatori (uporne spone) ili je potrebna zamena prednje viljuske, koja ukljucuje kuglu i dva silen (prigusna) bloka.

Modeli proizvedeni do februara 2002, cesto pate od buke iz zadnjeg dela automobila. Greska je prsten amortizera ili nosac.

Desavaju se problemi sa kontaktima ABS-a - resavaju se lemljenjem.

Kvar elektricnog serva, tj. potencijometarskog pretvaraca polozoja volana.

Upravljac cesto dobija negativne ocene, bucan upravljac nervira vlasnike, a nije neobicno da zakaze toliko hvaljeni „city mod", koji olaksava okretanje upravljaca. Zamera mu se i da je nedovoljno direktan.

Ponekad su problem slabi kontakti za vazdusne jastuke, koji se nalazi ispod sedista, pa racunar nicim izazvan upali lampicu kao das u jastuci neispravni. Takodjer problem u prvim serijama pravio je sensor tezine suvozackog sedista , koji registruje prisustvo suvozaca za aktiviranje vazdusnih jastuka, koji je pricinjavao problem na primercima zakljucno sa 2003. Neophodnu zamenu najavljuje signalna lampica za vazdusne jastuke, koja se ne gasi ni nakon startovanja motora.

Nekih komplikacija je bilo i sa suvozacevim air bag-om, a nije novost ni da vam se upali lampica za isti bez ikakvog razloga. Problem je u konektoru koji se nalazi ispod sedista i sama popravka nije skupa (samo se pritegnu kontakti). Naravno, prvo proverite da auto nije udaran jer je moguce da ni nema air bag-a pa lampica svetli sa razlogom.

Potrebna je redovna kontrola ulja u motoru.

Problemi sa elektricnim komponentama u kabini.

Putni racunar cesto prikazuju netacne podatke o potrosnji goriva.

Cest problem sa osvetljavanjem tablice. Prodor vode izazvace kratak spoj.

Prekidac za otvaranje prtljaznika cesto ne radi. Daljinski upravljac za otvaranje zadnjih vrata ne radi. Zahteva zamenu prekidaca. Greska se javlja u svim karoserije.


OBRATITI PAzNJU PRILIKOM KUPOVINE FIAT STILA:

- da li ima bilo kakvih znaka curenja vode u kabini.Popravka moze biti jako skupa i komplikovana.
- ukoliko auto poseduje i podizace prozora, obratite paznju na njih, jer nije redak slucaj njihovog otkaza.
- lampica air bag-a, se hoce upaliti bez ikakvog razloga
- klima uredjaj dobro istestirajte, jer su cesto popravke za isti veoma skupe
- proveriti menjac, kvarovi su cesti,a i otkaz celog menjaca
- rad motora zbog kvarova elektronske jedinice
- stanje ozubljene letve
- stvarnu kilometrazu, obicno je velika

NAJCESCE TRAZENI POLOVNI DELOVI SU:

-Prednji branik - zbog udesa
-farovi - zbog udesa
-hauba - zbog udesa
-rebrasto crevo turbine (JTD motori) - ispuca
-Kuciste filtera za vazduh (JTD motori) - strada pri prelazenju preko ivicnjaka, ili voznje preko neravnog puta. Stilo je izuzetno nizak auto, a filter je postavljen na samom dnu, tako da cesto strada. Inace trenutna cena ovog dela je 130€
-regulator pritiska goriva (JTD)
-vratanca rezervoara
-stampana ploca levog stopa - ulazi voda, pa istruli kontakti
-sijalice za osvetljavanje tablica - ulazi voda, pa istrule kontakti
-zadnja kociona klesta
-tapaciri vrata kod modela sa 3 vrata.
-sedista
-kasetofon
-plasticno "odmaraliste" za levu nogu