Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Fiat Sedici / Suzuki SX4 mini terenac

/ / Fiat Sedici / Suzuki SX4 mini terenac

Fiat Sedici / Suzuki SX4 mini terenac

Fiat Sedici je mini terenac, koji je razvijen od strane Fiat-a i Suzuki-ja, uglavnom za Evropske trziste.

Predstavljen je 2005. godine na Bolonjskom sajmu automobila, a proizvodjen  je u Suzukijevoj fabrici u Madjarskoj. Obim ocekivane proizvodnje je bio oko 20.000 komada vozila godisnje, 1/4 prodaje Fiat, a tri cetvrtine prodaje Suzuki pod nazivom SX4. Dizajn je kreirao Giorgetto Giugiaro, a bio je alternativa mini visenamenskim vozilima (MPV) , koji imaju vise "kutijast" izgled.

Bio je sluzbeni automobil zimskih olimpijskih igara 2006. godine. Automobil ima pogon na sva cetri tocka (4x4). Posto je 4x4 = 16, automobil je dobio ime Sedici, sto na Italijanskom jeziku znaci 16. Pritiskom na dugme, vozac je mogao birati da li zeli vucu na 2 ili na sva 4 tocka. Automobil ima elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC) kao i diesel Particulate Filter (DPF) kao standardnu opremu. U novembru 2006. godine, bio je drugi najprodavaniji SUV na italijanskom trzistu, a do juna 2007. godine, to je bilo najprodavanije vozilo.

Od 2012. godine, Sedici je prodavan u Izraelu, sa automatskim cetvorostepenim ili manuelnim petostepenim menjacem. Tokom 2010. godine, Sedici je povucen iz Velike Britanije, zbog lose prodaje.
Sedici 4x2

Sedici sa 4x2 pogonom je bio dostupan  u dva nivoa opreme: dinamik i emotion. Cena u Italiji, bila je oko 2000€ jeftinija od 4x4 verzije.

Na raspolaganju su bila dva motora: 1,6 Litarski Suzuki-jev benzinac i 1,9 Litarski Fiat-ov turbo-dizel.


Model                     Motor          Snaga          Najveća brzina

1.6 Benzin          1586 cm3     107 KS          170 km/h
1.9 Multijet dizel     1910 cm3     120 KS          180 km/h

U martu 2009. godine, Sedici je doziveo par izmena: Dobio je prednju masku, slicnu onoj iz "Fiat Bravo", i novi branik. Unutra je dobio sofisticiranije instrumente, nov enterijer, klima otvori su promenjeni, a dobio je i nove euro 5 motore. 1.9-litarski Multijet motor je zamenjen modernijim 2.0 litarskim Multijet motorom 135 KS (99 kW, 133 KS), takodjer benzinski 1,6-litarski motor unapredjen je i dobio je 120 KS (88 kW, 118 KS), uz manju potrosnju goriva.



Model                     Motor             Snaga             Najveća brzina

1.6 Benzin            1586 cm3     120 KS          185 km/h
2.0 16V Multijet dizel  1956 cm3        135 KS            190 km/h

Mere:

Duzina                             4110 mm
Sirina                                    1760 mm
Visina                                    1620 mm
Medju-osovinsko rastojanje            2500 mm
Masa                             1.245-1.350 kg




                                           Novi FIAT Sedici za 2012.

FIAT je predstavio redizajnirani model Sedici za 2012. godinu. Nova verzija dobila je osvezen izgled i bogatiju opremu u odnosu na prethodnika.

U ponudi su dva motora najnovije Euro 5 generacije: benzinski 1.6 litarski sa 16v i 120 ks i dizel 2.0 sa 16v i snagom od 135 ks.

U FIATu tvrde da, osim visokih performansi, ovi motori imaju i smanjenu emisiju CO2.

Predviđena su i dva tipa pogona, prednji 4x2 i na svim tockovima 4x4.

FIAT Sedici 2012 dostupan je u tri nivoa opreme: Dynamic, Emotion i Experience.

Osnovna oprema podrazumeva klima uređaj, CD, svetla za maglu, cetiri vazdusna jastuka i ESP sistem protiv proklizavanja.

Najopremljenija verzija modela sadrzi i navigacioni sistem, CD MP3, Bluetooth i prikljucak za iPod.

Novina su retrovizori metalik srebrne boje s integrisanim pokazivacima pravca, elektricnim podesavanjem i grejanjem.

Prosirena je i paleta ljubicastom bojom karoserije (Purple Rebel), a redizajnirani su i felne od 16 inca, dok je enterijer obogacen novim materijalima.

Model FIAT Sedici pojavio se na trzistu 2006. godine. Do sada je prodato 76 000 primeraka ovog vozila, a u Italiji to je najprodavaniji automobil u segmentu kompaktni SUV.

Sedici je prestao da se proizvodi 2014. godine.