Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Fiat Palio, Siena, Strada

/ / Fiat Palio, Siena, Strada

Fiat Palio, Siena, Strada

Pokrenut 1996. godine u Brazilu, u sklopu Fiata "Projekt 178", Palio je Fiatov prvi pokusaj da napravi svetski automobil. Radjeni su u sledecim verzijama: kompakt, limuzina, kamionet i karavan. Razlicite verzije gradile su se za razlica trzista. Pogonjeni su i dizel i benzinskim motorima,

Fiat Palio radjen je na sasiji Fiat Punta (176) , ali je cela struktura znatno ojacana i prilagodjena grubljih putevima.

Ovaj model se proizvodio i sklapao u nekoliko zemalja i to: Brazilu, Argentini, Poljskoj, Maroku, Turskoj, Indiji , Egiptu, Kini i Juznoj Africi pod imenom Fiat strada.

2001 godine model je imao svoj prvi facelift. Novi dizajn je napravljen od strane Italijanskog dizajnera automobila Giorgetto Giugiaro . Ovaj facelift ukljucuje novi prednji i zadnji izgled i potpuno nov enterijer.

Redizajnirani Fiat Palio

Fiat je u Juznoj Americi posle restilizacije Palia Weekend (karavan), Siene (limuzina) i Strade (pick-up), dobio novi porodicni izgled (nova prednja svetla, drugacija grafika zadnjih svetala, veliki hromirani gril, novi branici...

Kao i za pomenute Sienu, Palio Weekend i Stradu, i za izgled Palia hatchback se moze reci da ne odusevljava nekim najmodernijim dizajnom, ali imajuci u vidu njegovu osnovnu namenu i cenovni razred, rezultat je sasvim zadovoljavajuci.

Sem novim izgledom, restilizovani Palio moze da se pohvali i bogatijom opremom (bilo standardnom ili opcionom, a obuhvata klima uredjaj, kozni volan, ABS, EBD, frontalne vazdusne jastuke, el. podesiva stakla i retrovizore, centralnu bravu, radio/CD/MP3, iPod konekciju, servo upravljac, parking senzore, aluminijumske tockove, automatsko paljenje svetala i aktiviranje brisaca itd) i unapredjenim enterijerom (doterana instrument tabla, nove tkanine za sedista), dok modifikovana paleta motora obuhvata tri agregata sa pogonom na benzin ili bioetanol.

Osnovni Palio je model 1.0 Flex sa 73KS (na benzin) ili 75KS (bioetanol), uparen sa manuelnim petostepenim menjacem. Ova verzija je teska 950 kg (troja vrata), odnosno 970 kg (pet vrata), zapremina prtljaznika je 290 litara, duzina 3847 mm, sirina 1640 mm, visina 1433 mm, a medjuosovinsko rastojanje 2373 mm. Najveca brzina iznosi 156 (benzin), odnosno 157 km/h (bioetanol), dok ubrzanje do stotke traje 16,2 sekunde (benzin) i 15,7 sekundi na bioetanol.

Cena za Palio 1.0 Flex u Brazilu iznosi (preracunato) 9500 evra (model sa troja vrata) odnosno 10.021 evro za verziju sa pet vrata.

Sledi Palio 1.4 Flex sa 85KS (benzin) i 86KS (bioetanol). Prvi postize 166 km/h, do 100 km/h ubrzava za 12,1 sekundi, a drugi 167 km/h i 11,8 sekundi. Cena za Palio 1.4 Flex je 10.819 evra.

Palio ELX 1.8 Flex raspolaze sa 112KS (benzin) i 114KS (bioetanol). Tezak je 1025 kg, na benzin postize 188 km/h i do stotke ubrzava za 9,6 sekundi, a na bioetanol može do 190 km/h, dok mu do 100 km/h treba 9,4 sekunde. Cena: 11.479 evra.

I na kraju sportski model Palio 1.8R Flex (atraktivniji spoljasnji izgled i unutrasnjost), ciji 1,8 litarski motor razvija 113KS (benzin) i 115KS (bioetanol). Nudi se u varijantama sa tri i pet vrata (prvi ima 1005, a drugi 1025 kg), dok performanse izgledaju ovako: na benzin najveca brzina je 189 km/h a ubrzanje do 100 km/h traje 9,4 sekunde, na bioetanol moze do 191 km/h, dok do stotke potroši 9,2 sekunde.

Cena za Palio 1.8R Flex iznosi 13.143 evra.

Palio nije nesto mnogo cest na nasim ulicama, pa tako ni potraznja za delovima nije velika. Najcesce trazeni delovi su motor 1.9D, prednja kociona klesta, prednje viljuske tockova, zadnja stop svetla i to bi bilo to.