Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija
064 / 66 - 39 - 623
Fiat Doblo je vozilo Italijanskog proizvodaca automobila Fiat, koje je pocelo da se proizvodi 2000 godine i koje je i dalje je u proizvodnji. Prethodnik Fiat Dobla je Fiat Fiorino. Pored Italije, Doblo se jos proizvodi i u Turskoj, Brazilu, Rusiji, Vijetnamu i severnoj Koreji, s tim da se tamo (u Koreji) proizvodi pod njihovim imenom Ppeokkugi. 2010. godine, u Turskoj je napravljen model sa pogonom na struju. Najnoviji model za 2015 godinu. Pocetkom februara medunarodnoj stampi u Italiji predstavljen je Novi Doblo Cargo, cetvrta generacija modela Fiat Professional, sada jos funkcionalniji, uz bolje performanse i vecu vrednost... To su smernice koje su omogucile da Fiat Professional dizajnira vozilo koje ce zauzeti vodece mesto u svojoj klasi po pitanju performansi, funkcionalnih karakteristika, nosivosti, produktivnosti, ekonomicnosti i malih troskova odrzavanja. Ubrzo nakom svetske premijere na Sajmu automobila u Hanoveru 2014. godine, Doblo Cargo je sada dostupan siroj publici uz potpuno obnovljen dizajn enterijera i eksterijera koji odrazava klasicne specifikacije ovog modela koje su na nivou putnickog automobila. Da biste stekli predstavu o tome, samo pogledajte upecatljivi ultra-moderni prednji kraj, povecanu resetku hladnjaka i mnostvo novih komponenti (branici, hauba, farovi i zadnje svetlosne grupe). I putnicki deo je pretrpeo znatne promene, sa novom instrument tablom, novim tkaninama, upravljacem, grafikom instrument table i tapacirungom vrata. Konfiguracija vodjena funkcionalnoscu ogleda se i u nizu narocitih ergonomskih resenja, od multifunkcionalnog prednjeg reda sedista za vozaca i dva suvozaca, preko tiseg enterijera, novog info-zabavnog centra i gejtvej uredjaja. Pored toga, kao i kod prethodne generacije, nosivost i zapremina modela Doblo Cargo su ponovo u vrhu svoje kategorije. Drugi cilj tokom razvoja novog vozila Fiat Professional bio je fokusiran na performanse, sto se i vidi iz poboljsanog odziva obrtnog momenta u gradskoj voznji (do 40%). Pored toga Novi Doblo Cargo omogucava najbolje upravljanje i najvecu udobnost voznje u svojoj klasi, zahvaljujuci nezavisnom zadnjem vesanju Bi-link (jedinstveno u ovom segmentu). Linija modela ja prosirena kako bi ukljucila i novu EcoJet verziju – opremljenu 1,3-litarskim Multijet II motorom od 90 ks ili 1,6-litarskim motorom Multijet II od 105 ks – koji kombinuju niske troskove odrzavanja i malu potrosnju goriva (smanjenje do 15%). Velika evolucija na polju funkcionalnosti i performansi u kombinaciji sa inicijativom razvoja usmerenog na smanjenje ukupnih troskova posedovanja vozila (ukljucujuci sve troskove kupoprodaje) omogucila je da Novi Doblo Cargo bude pouzdan, poseban i od jos vece vrednosti za profesionalne korisnike. Ceo paket poboljsan je i sveobuhvatnom paletom usluga i dodatne opreme stvorenih u saradnji sa Moparom, pored pristupacnih resenja finansiranja razvijenih od strane FCA Bank, kao i dostupnoscu najsire game u segmentu, sa verzijama i resenjima za posebne namene i specijalnim vozila. U zavisnosti od trzista, linija modela se sastoji iz 4 vrste karoserije (platforme Cargo, Combi, WorkUp i Load), 2 visine krova i 2 meduosovinska rastojanja. Pogon dolazi iz nekog od sest turbodizel motora: 1,3-litarski MultiJet II (75 ili 90 ks), 1,6-litarski MultiJet II (100 i 105 ks), 1,6-litarski MultiJet II od 90 ks sa poluautomatskim menjacem i 2,0-litarski Multijet od 135 kao i tri benzinska motora: 1,4-litarski od 95 ks, 1,4-litarski TurboJet of 120 ks i 1,4-litarski TurboJet od 120 ks na benzin/prirodni gas. To je najsira ponuda u segmentu, sa verzijama i resenjima od kombija do vozila za linijski prevoz, kao i verzija prilagodenih za posebne namene i posebnih vozila. Kao naslednik pobednickog modela (Doblo je bio izbor preko 1,4 kupaca od 2000. godine) Novi Doblo Cargo pretenduje da ucvrsti vodecu poziciju u ovom trzisnom sektoru, koji se odnosi na 25% svih lakih dostavnih vozila u Evropi. Sa prodajom u preko 80 zemalja sirom sveta, ukljucujuci i Severnu Ameriku gde je plasiran kao RAM Promaster City, Doblo Cargo postaje globalno vozilo – kao i Nuovo Ducato – predodredeno da podrzi rast grupe FCA u sektoru lakih dostavnih vozila. Kao i kod prethodnih generacija, Doblo Cargo se proizvodi u Turskoj, u fabrici Tofas u Bursi, jednom od najboljih centara automobilske industrije u svetu, sto potvrduje i nagrada zlatne medalje za Proizvodnju svetske klase. Vise funkcija, vise performansi, i vise vrednosti: Novi Doblo Cargo predstavlja „bolji nacin poslovanja“. Potpuno restilizovani enterijer i eksterijer modela Doblo Cargo predstavljaju rezultat vrhunskog dizajna kao kombinacije karakteristika putnickog automobila sa konceptom lakog dostavnog vozila zarad pruzanja osecaja energicnosti, sigurnosti i snage. Ovo novo vozilo pod-brenda Fiat Professional naslanja se na koncept „dizajn u sluzbi funkcionalnosti“ koji je oduvek bio zastitni znak ovog modela. Enterijer i eksterijer modela Doblo Cargo potpuno su restilizovani u skladu sa obrascem koji nedvosmisleno pripada putnickom automobilu. Od modernizovanog i upecatljivog prednjeg dela sa novom haubom (sa vise tecnih linija koje odgovaraju zakrivljenju krova), redizajnirani elementi ukljucuju i nove branike, vecu prednju resetku, i nove zadnje svetlosne grupe koje naglasavaju horizontalne linije karoserije. Pored toga, i 16-incne felne sa integrisanim poklopcima u potpunosti su redizajnirane. Uz kompaktan i jedinstven izgled, Doblo Cargo poseduje i niz inovacija u putnickoj kabini, koje potvrduju kljucnu orijentaciju brenda Fiat Professional: „stvaranje izuzetnog radnog mesta za vozace“. Nova putnicka kabina prepuna je raznih resenja namenjenih povecanju funkcionalnosti i udobnosti, sto se vidi po novoj instrument tabli, novim tkaninama, upravljacu, grafici instrument table i tapacirungu na vratima. Takodje, pristup usmeren na dostizanje najviseg nivoa funkcionalnosti jasno se ogleda i u novom multifunkcionalnom prednjem redu sedista, sa mestom za vozaca i dva suvozaca sa prostranim prtljaznim odeljkom ispod sedista. Srednje sediste se spusta i moze se koristiti kao naslon za ruku ili zgodan drzac dokumenata, a i desno sediste moze da se spusti kako bi mogao da se utovari duzi teret, koji se bezbedno pricvrscuje zahvaljujuci prakticnim kukama za teret na zadnjoj strani naslona. Prakticnost dalje povecavaju i elektronski podesivi i sklopivi spoljasnji retrovizori, pregrade za prtljag, namenska ergonomska resenja i teretni odeljak. Stil inspirisan funkcionalnoscu ogleda se i u velikom broj pregrada za prtljag, kaseti na zakljucavanje sa amortizovanim poklopcem, i novom, jos ergonomicnijem upravljacu. Prakticnost je ocigledna i u racionalno oblikovanom gepeku, ergonomskim ruckama vrata (i na gepeku i na kabini) i prakticnim zadnjim vratima sa uglom otvaranja od 180° koja omogucavaju brz i lak pristup – sva ova specificna resenja jedinstvena su u ovoj klasi. Pored toga, kao i kod prethodne generacije, nosivost do 1 tone i zapremina Doblo Cargo od preko 5 m3 nemaju premca u svojoj klasi. Izdasne unutrasnje dimenzije ukljucuju gepek duzine 182 cm na verziji sa kratkim meduosovinskim rastojanjem i 217 cm na verziji sa duzim meduosovinskim rastojanjem, uz sirinu od 171 cm i visinu krova od 130 cm ili 155 cm. Pored toga, rastojanje izmedu kucista tockova koje iznosi 123 cm omogucava transport do 2 euro palete. Kao i prethodni model, Doblo omogucuje razlicite nacine podele putnickog i prostora i prostora u gepeku: rotirajuca zadnja sedista, sa cvrstom pregradom, prozorom ili horizontalnim resetkama. Pod u gepeku poseduje 6 kuka za pricvrscivanje tereta a tu su i jedno ili dva svetla (u zavisnosti od verzije) sa unutrasnje strane zidova koja omogucavaju dobru vidljivost unutra. Kupci pored toga mogu da naruce i prakticnu odvojivu lampu. U zavisnosti od paketa opreme, Doblo Cargo nudi dva nivoa opreme za info-zabavni sistem vozila, a oba karakterise veoma dobar zvuk. Prvi sistem poseduje TFT displej, FM/AM radio, USB za medija plejer/iPod, AUX-In ulaz, automatsku kontrolu jacine zvuka u odnosu na brzinu kretanja, Bluetooth (bez prepoznavanja glasa) i, na zahtev, komande na upravljacu. Doblo Cargo je dostupan i sa proslavljenim multimedijalnim sistemom UConnect 5“ opremljenim 5-incnim ekranom u boji osetljivim na dodir koji je medu najvecima u segmentu, i koji omogucava vozacu da pristupi svim glavnim funkcijama ukljucujuci i analogni radio – ili digitalno/analogni radio na zahtev – i multimedijalnim izvorima (medija plejer, iPod, iPhone, pametni telefon) koji mogu da se prikljuce preko USB ili AUX-In ulaza. UConnect 5” dolazi sa komandama na upravljacu i Eco:Drive softverom koji vozacu pomaze u smanjenju potrosnje goriva i emisija CO2. Ovaj sistem takode moze biti opremljen i integrisanom Sat Nav navigacijom razvijenom u saradnji sa brendom TomTom. I na kraju, u cilju efikasnog upravljanja voznim parkom, Doblo Cargo moze biti opremljen inovativnim gejtvej uredjajem instaliranim na samom vozilu. Gejtvej interfejs sa ugradenom mrezom omogucava prikupljanje informacija o statusu vozila i njihov prenos u FMS (Fleet Management System) formatu. Zivot sa Doblo Cargo je bolji i po pitanju zvucnog komfora, zahvaljujuci namenskim resenjima izolacije putnickog dela koji smanjuju unutrasnji nivo buke za do 3dB u proseku. Po pitanju performansi, novo vozilo i dalje ima nezavisno zadnje vesanje Bi-link koje omogucava neverovatnu udobnosti i najbolju upravljivost u klasi, u svim vremenskim uslovima, nezavisno od opterecenja. Linija modela je prosirena i na novu EcoJet verziju – opremljenu 1,3-litarskim motorom MultiJet II od 90 ks ili 1,6-litarskim MultiJet II od 105 ks – koji kombinuje niske troskove odrzavanja i malu potrosnju goriva (smanjenje do 15%). U skladu sa uspesnom i ekskluzivnom strategijom „jedna misija – jedan motor“ brenda Fiat Professional, izbor pogonskih agregata za model Doblo garantuje vrhunske performanse u skladu sa profesionalnim zahtevima i vrstom upotrebe – od pretezno urbane voznje do duzih putovanja – u samom vrhu segmenta po pitanju potrosnje goriva i emisija nalazi se 1,4-litarski motor TurboJet na dve vrste goriva (benzin/gas). Doblo Cargo pruza najbolju upravljivost i udobnost voznje u svojoj klasi, pre svega zahvaljujuci nezavisnom zadnjem vesanju Bi-link – jedinstvenom u segmentu – koje omogucuje vece opterecenje uz minimalnu opstrukciju poda teretnog odeljka. Zahvaljujuci modularnosti komponenti (opruge, amortizeri, fleksibilna postolja, torzija, itd.) vesanje Bi-link je posebno podeseno za karakteristike i misiju ovog vozila. Iskustvo voznje, narocito po gradu, maksimalno poboljsavaju 1,3-litarski i 1,6-litarski turbo dizel motori sa poboljsanim odzivom obrtnog momenta, koji se povecava vec i pri malom broju obrtaja (poboljsanje odziva obrtnog momenta na motoru Multijet od 1,3 litre je oko 40%) sto daje vecu elasticnost i bolji odziv. Poboljsanja su pretrpeli i kvacilo i menjac, za jos vece zadovoljstvo voznje. 1,3-litarski Multijet II od 90 ks i 1,6-litarski Multijet II od 105 ks takode su dostupni u EcoJet verziji. Ove verzije omogucavaju velike ustede goriva i smanjenje emisija zahvaljujuci primeni Start&Stop sistema, guma sa nizim otporom trenja, inteligentnog alternatora, uljne pumpe varijabilne zapremine i aerodinamicnog pakovanja. Zajedno, sva ova resenja ostvaruju do 12% ustede na gorivu na verziji 1.3 i do 15% na verziji 1.6. Linija motora dostupnih na modelu Novo Doblo Cargo sastoji se od sest turbo dizel motora: 1,3-litarski MultiJet II (75 i 90 ks) sa 200 Nm, 1,6-litarski MultiJet II (100 i 105 ks) sa 290 Nm, 1,6-litarski MultiJet II od 90 ks i 200 Nm sa poluautomatskim menjacem i 2,0-litarski MultiJet II sa 135 ks i 320 Nm – kao i dva benzinska motora: 1,4-litarski motor sa 95 ks i 127 Nm, 1,4-litarski TurboJet sa 120 ks i 206 Nm, i 1,4-litarski TurboJet sa 120 ks i 206 Nm obrtnog momenta, na dve vrste goriva – benzin i gas. Svi motori zadovoljavaju standard Euro 5+, dizel motori pripadaju drugoj generaciji porodice MultiJet, koja je sinonim za naprednu tehnologiju, performanse i ekonomicnost. U poredjenju sa prvom generacijom motora iz porodice MultiJet, sistem za dovod goriva je opremljen brzim brizgaljkama koje mogu da izvrse nekoliko uzastopnih ubrizgavanja u veoma kratkom roku. Servo-ventil sistema MultiJet II sa balansiranim klipom omogucava do 8 ubrizgavanja po ciklusu, daju i vecu brzinu, fleksibilnost i preciznost u razlicitim fazama rada. Pored toga, pritisak ubrizgavanja goriva na motoru MultiJet II podignut je na 1800 bara, a novi tip brizgaljke omogucio je razvoj veoma naprednih strategija optimizacije sagorevanja, kao što je oblikovanje tempa ubrizgavanja u cilju poboljsanja procesa sagorevanja i tiseg rada motora uz manje emisije cestica i oksida azota (Nox). Sto se tice specifikacija motora, 1,3-litarski turbo dizel MultiJet (75 ili 90 ks) daje 200 Nm maksimalnog obrtnog momenta na samo 1.500 obrtaja sto omogucava veliku startnost. Obe verzije snage dele isto izvanredno iskustvo voznje, odlicne performanse, nizak nivo buke, male troskove (potrosnja goriva i odrzavanje), besprekornu pouzdanost i postovanje zivotne sredine. Maksimalna brzina za 1,3-litarski MultiJet II od 90 ks je 158 km/h, uz prosecnu potrošnju od 4,4 l/100 km (Ecojet Cargo verzija sa kracim meduosovinskim rastojanjem) i CO2 emisije od samo 115 g/km (Ecojet Cargo verzija sa kracim meduosovinskim rastojanjem). Za ubrzanje od 0 do 100km/h potrebno je samo 13,6 sekundi. Za verzijzu od 75 ks, ove vrednosti su, istim redosledom, 145 km/h, 4,8 l/100 km i 126 g/km (Cargo verzija sa kracim meduosovinskim rastojanje i Stop&Start sistemom) i 15,7 sekundi za ubrzanje od 0 do 100 km/h. 1,6-litarska verzija od 90 ks dostupna sa poluautomatskim menjacem Comfort-Matix predstavlja savrseno resenje za kupce koji traze zlatnu sredinu izmedu postovanja ekologije i malih troskova, bez odricanja od snage i fleksibilnosti. Novi Doblo Cargo sa 1,6-litarskim motorom MultiJet II od 90 ks ima maksimalnu brzinu od 158 km/h, ubrzava od 0 do 100 km/h za 15,3 sekundi, uz prosecnu potrosnju i emisije od 4,9 litara/100 km, odnosno 130 g/km (vrednosti za Cargo verziju sa kracim meduosovinskim rastojanjem i S&S sistemom). U kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim menjacem, 1,6-litarski MultiJet II od 100 ks ili 105 ks pruza visom maksimalni obrtni momenat (290 Nm), sto je narocito bitno jer je data vrednost dostupna vec na 1.500 obrtaja. U ovoj konfiguraciji, Nuovo Doblo Cargo sa 1,6-litarskim motorom MultiJet II od 105 ks nudi izvanredne performanse – maksimalna brzina od 164 km/h i 0 do 100 km/h za 11,6 sekundi – uz smanjene emisije CO2 i manju potrosnju goriva (prosecno 124 g/km CO2 i 4,7 litara/100 km za Ecojet Cargo verziju sa kracim meduosovinskim rastojanjem). Najmocniji dizel na Novi Doblo Cargo je 2.0 Multijet II koji isporucuje 135 ks uz impresivnih 320 Nm obrtnog momenta na 1.500 – sto je najbolja vrednost u klasi – za istinski odlicno iskustvo voznje i ozbiljne performanse (maksimalna brzina od 179 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,2 sekundi) uz minimalnu potrosnju goriva i emisije CO2: prosecno 5,9 litara/100 km i 154 g/km. Kompaktan i pouzdan 1,4-litarski motor sa 16 ventila iz porodice Fire predstavlja novi pocetni model benzinskog pogonskog agregata za Novi Doblo. Ovaj motor razvija 95 ks pri 6.000 obrtaja i dostize maksimalni obrtni momenat od 127 Nm na 4.500 obrtaja. U kombinaciji sa 5-stepenim manuelnim menjacem, ovaj motor dostize maksimalnu brzinu od 161 km/h uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,3 sekundi. Poseduje sertifikat Euro 6, a prosecna potrosnja na verziji sa kracim meduosovinskim rastojanjem i Start-Stop sistemom iznosi 7,0 litara/100 km uz 163 g/km emisija CO2. Idealan za ljude koji hoce vozilo koje moze da se probije kroz guzvu gradskog saobracaja uz male troskove, Novi Doblo sa 1,4-litarskim motorm T-Jet od 120 ks pruza veoma dinamican odziv, smanjenu potrebu za menjanjem brzina i dovoljno ubrzanja. U skladu sa standardom Euro 6 i u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim menjacem, ovaj zivahni motor isporucuje maksimalnih 206 Nm pri 2.000 obrtaja uz impresivne performanse: maksimalna brzina od 172 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 10,2 sekunde. Ponudu upotpunjuje i motor na dvostruki pogon (benzin/gas), sa svim performansama benzinskog motora uz ekonomicne i ekoloske prednosti prirodnog gasa. Sto se tice specifikacija, motor T-JET Natural Power zapremine 1,4-litre sa 16 ventila razvija maksimalnih 120 ks (i na benzinu i na gasu) uz ujednaceno povecanje obrtnog momenta (206 Nm na 2.000 obrtaja). Time se dobija fleksibilnost obrtnog momenta na vecim brzinama i smanjuje se potreba koriscenja 6-stepenog menjaca sto omogucava prijatnu i opustenu voznju, a kada dodje vreme za polazak, samo stisnite papucicu gasa i dobicete iznenadjujuce ubrzanje, potpomognuto turbo-punjacem male inercije. Kao i njegovi prethodnici, Novi Doblo Cargo Natural Power je dizajniran sa ekoloskom svescu – sto dokazuje prosecno 4,9 g/100 km emisija CO2 – i pruza razuman pristup iskoriscavanju prostora, gde su rezervoari gasa smesteni ispod platforme teretnog odeljka kako bi se sacuvala njegova zapremina. Ukupna zapremina rezervoara gasa iznosi 95 litara, sto je jednako 16,15 kg prirodnog gasa za verziju sa kracim medjuosovinskim rastojanjem sa 4 boce gasa (verzija sa duzim medjuosovinskim rastojanjem poseduje 5 boca gasa ukupne zapremine 130 litara / 22,1 kg prirodnog gasa) uz benzinski rezervoar kapaciteta 22 litre. Nuovo Doblo Cargo je pouzdano, posebno vozilo koje profesionalnim korisnicima pruza vecu vrednost. Kvaliteti ovog vozila su maksimalno povecani kroz radikalnu revoluciju funkcionalnosti i performansi, u kombinaciji sa razvojnim programom usmerenim na smanjenje ukupnih troskova posedovanja. Ceo paket dodatno poboljsava sveobuhvatan niz usluga i dodatne opreme stvorenih u saradnji sa Moparom, pored pristupacnih finansijskih resenja koja nudi FCA Bank, kao i dostupnost najsire linije modela u celom segmentu, sa verzijama i resenjima koja idu od kombija do vozila za linijski transport putnika, verzija preradenih za posebne namene i specijalnih vozila. Gamu modela cine cetiri razlicite karoserije (Cargo, Combi, WorkUp i Chassis cab sa teretnom platformom), 2 razlicite visine krova i 2 meduosovinska rastojanja. Pogon daje neki od sest turbodizel motora: 1,3-litarski motor MultiJet II (75 i 90 ks), 1,6-litarski Multijet II (100 i 105 ks), 1,6-litarski Multijet II od 90 ks sa poluautomatskim menjacem i 2,0-litarski Multijet od 135 ks – uz tri benzinska motora: 1,4-litarski motor od 95 ks, 1,4-litarski TurboJet od 120 ks i 1,4-litarski TurboJet od 120 ks na dve vrste goriva (benzin/gas). U zavisnosti od trzista, na ovoj liniji modela postojace odredene razlike u pogledu standardne i dodatne opreme kako bi se sto bolje odgovorilo na potrebe pojedinacnih zemalja. Sto se tice bezbednosti, ravnomernu i intuitivnu stabilnost na putu osigurava usvajanje sistema elektronske kontrole stabilnosti kao dela standardne opreme, ukljucujuci i ABS sa sistemom elektronske korekcije kocenja (EBD), ESC sistem sa kontrolom proklizavanja (ASR), hidraulicnom pomoci pri kocenju (HBA) i funkcijom Hill-Holder koja pomaze pri pokretanju automobila na uzbrdici. Bezbednosnu opremu nove linije modela upotpunjuju i prednji i bocni vazdusni jastuci koji putnicima pruzaju zastitu glave i trupa, kao i sistem za pracenje pritiska u gumama. Nakon lansiranja, vozila ce biti dostupna i sa sistempom Traction+ koji poboljsava vucu na povrsinama razlicitog prianjanja (npr. kada je jedan tocak na snegu ili blatu), bez povecanja tezine vozila ili troskova odrzavanja (kao sto je slucaj kod vozila sa pogonom na sva cetiri tocka).