Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija
064 / 66 - 39 - 623
Fiat Bravo proizvodio se od 1995. do 2001god. Zamenio je dotadasnji uspesni, ali vec zastareli Fiat Tipo. Uporedo sa "Bravo", prizvodila se i "Brava". To su dva ista automobila, samo je Bravo radjen sa troje, a Brava sa petoro vrata. Bravo je dosta je trazen automobil, jer je dosta jeftiniji od konkurenta Golfa 3 i Opel Astre, a ima bogatiju opremu od Nemackih automobila. Iako je izmedju Fiat Bravo i Brave razlika samo u zadnjem delu automobila, Bravo je automobil koji cete mnogo cesce vidjati po ulicama, jer je realno i dosta lepsi. Mnogi su ga zbog slicnosti sa Golfom, Zvali Italijanskom Golfom. 1996 godine na osnovu sasije Bravo/Brava razvijena je i Marea koja je opet ista od napred, ali sa razlicitim zadnjim krajem, a tada je nastala i karavan verzija ovog auta. Dosta kupaca se zalilo na kvalitet unutrasnje plastike, potrosnju, amortizere, trap, auspuh, ivice blatobrana, grejanje zimi, unutrasnje i spoljne kvake. Spoljne kvake su gumirane, pa vremenom guma popuca i to dosta ruzi auto. Kasnije su radjene plasticne kvake u boji auta i tako je resen taj problem. Iako automobili ovog Italijanskog proizvodaca nemaju problema sa korozijom karoserije poslednjih 15-tak godina, imidz Fiata kao automobila koji se cesto kvari nije mnogo promenjen. Uprkos cinjenici da je sa novim modelima Fiat poboljsao kvalitet izrade, pogotovo finalnu obradu, neke sitnice su nastavile da nerviraju vlasnike ovih elegantih automobila. Na prvom mestu, to je plastika, koja skripi, kad god predete preko neke neravnine, na dodir je tvrda, iako je lepo oblikovana. Utisak kvari i izduvni sistem, koji izuzetno lako korodira, te kocnice sa kojima na tehnickom pregledu uvek ima problema. Elektronika takode nije uzorna. Ono sto su kupci ocenili dobrim je izuzetno lagan volan, dobra klima, komfor, dostupnost delova, veliki gepek... Radjeni su sa sledecim benzinskim motorima: 1.2 1242 cm³ 80KS 2000–2001 1.2 1242 cm³ 82 KS 1998–2000 1.4 1370 cm³ 75 KS 1995–1997 (ovo je najlosiji motor, stalno crkavaju bregaste i klackalice) 1.4 1370 cm³ 80KS 1997–1998 (i ovo je najlosiji motor, stalno crkavaju bregaste i klackalice) 1.6 1581 cm³ 90KS 1995–1998 1.6 1581 cm³ 103KS 1996–2000 1.6 1596 cm³ 103KS 2000–2001 1.8 1747 cm³ 113KS 1995–2001 Dizel motorima: 1.9 D 1929 cm³ 65KS 1995–1997 1.9 TD 1910 cm³ 75KS 1996–2000 1.9 TD 1910 cm³ 101KS 1996–1999 1.9 JTD 1910 cm³ 101KS 2000–2001 1.9 JTD 1910 cm³ 105KS 1998–2001 Najbolji izbor je moderni dizelas, gore pomenuti komon-rejl JTD od 1.9 litara i 105 KS. Trosi u proseku malo 6,5 evrodizela, izuzetno je elastican i relativno tih, a nudi i prostojne perfomanse. Retko ce kome ubrzanje od 10,8 s do stotke biti nedovoljno ubedljivo. Cena modela sa JTD motorom je veca, ali cete posle par godina izgubiti manje na vrednosti vozila nego sa benzinskim motorom. Ono sto vam ja mogu reci, radeci ovaj posao i susretajuci se sa ovim motorom, je da su JTD motori izuzetno, ali zaista izuzetno dobri, da su mali potrosaci, zivahni, dugotrajni, pale na "pola kljuca" i veoma malo trose. Ovi dizeli nemaju nikakve veze sa dizelima, kakvi su nekad stavljani na primer u Fiat 132, Mercedes 123, Opel Kadet i tako dalje. Zbog takvih dizel motora i dan danas nije retkost, da ljudi, cim im pomenete dizel, okrecu Glavu i beze ko djavo od krsta. Ja sam licno dugo vozio Mercedes 123 i verujte mi cim zahladni pocinju problemi sa paljenjem, tako da potpuno razumem one koji ne vole dizele. Najcesce trazeni delovi za Fiat Bravo su: unutrasnje rucice za otvaranje vrata, spoljne kvake, prednji motor brisaca, benzinska pumpa (kod motora 1.6 16V), prednja sedista, auspuh, kasetofon. Kod modela sa motorom 1.4, cesto se trazi glava, bregasta, ventili i remenica bregaste.