Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija
064 / 66 - 39 - 623
Fiat Argenta je velika porodicna Fiatova limuzina, koja se proizvodila od 1981. do 1985. godine. Fiat Argenta je u sustini redizajnirani Fiat 132, sada sa cetvrtastim prednjim farovima, vecim i plasticnim branicima te promenama u unutrasnjosti auta. Motori u ponudi su bili 1.6i.e, 2.0i.e i 2500 dizel. Argenta je bila dostupna i sa trostepenim automatskim menjacem. Motor 2.0 sa karburatorskim ubrizgavanjem je takodjer bio u ponudi za neka izvozna trzista i imao je 113 ks. 1983. godine Argenta je redizajnirana i dobila je nova imena. Motori sa elektronskim ubrizgavanjem su dobili imena 100 i.e (1.6 motor), 120 i.e (2.0 motor), dok je karburatorski model 2.0 dobio oznaku 110. Promene su vrsene i na prednjem trapu, kocnicama i sistemu upravljanja. Model 120 i.e je dobio i stabilizator na zadnjem trapu. Spolja maska i felne su imale novi dizajn. 1984. godine je uradjena poslednja izmena. Fiat uvodi turbine u svoje motore. Argenta je bila dostupna sa 2.0 motorom koji je dobio turbinu Volumex, poznatu iz Lancie Bete, i imao je 135 ks. Dizelski motor je takodjer dobio turbinu, proizvodjaca KKK, sa pritiskom od 0,87 bara. To je davalo motoru 90 ks. Obicni dizel motor je takodjer bio dostupan. Nesto kasnije gasi se proizvodnja modela Argenta u Italiji, Fiat nastavlja sa novim modelom zvanim Croma. Argenta je teska 1190kg., dugacka 4449 mm, Siroka 1650 mm i Visoka 1420 mm. Fiat Argenta je velik, brz i udoban automobil sa servo volanom, servo kocnicom, mekim kvacilom, preciznim menjacem, elektricnim podizacima stakla, centralnim zakljucavanjem i volanom podesivim po visini. Argente vec odavno vise nema na nasim putevima, sto zbog zastarelosti modela, sto zbog toga sto je kao i vecina italijanskih automobila iz tog vremena radjena sa nekvalitetnim limom i losom zastitom. Jos jedan od razloga je i velika potrosnja goriva. Ja sam na otpadu imao 2 komada i stajale su dosta dugo i posto su vremenom istrulile, sacuvao sam mehaniku i staklariju, a ostalo pobacao.