Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Fiat 850 Sport Coupe Mk1 i Mk2

/ / Fiat 850 Sport Coupe Mk1 i Mk2

Fiat 850 Sport Coupe Mk1 i Mk2

Fiat 850 Sport Coupe Predstavljen je 1965. i radjen je do 1971 godine. Proizvedeno je 380.000 komada. Ovaj mali kupe dopadljivog izgleda, radjen je u pocetku sa motorom od 843 CM3 (42KS), a kasnije je dobio jaci od 903 cm3 (52KS). Menjac je bio cetvorostepeni i razvijao je max. 152 km/h. Na prednjim tockovima je imao diskove. Sto se tice enterijera, volan i rucica menjaca su bile od drveta, pored velikog kilometar sata, postavljen je isto toliki obrtomer, takodje na drvenoj pozadini. Zbog ovih drvenih detalja, mnogi su dodatno ubacivali neku drvenariju, pa su tako rukohvati na vratima cesto radjeni o tresnjevog drveta, dodavane su drvene lajsne na tapacirima, pravljene su drvene kasete ispred rucice menjaca, gde se ugradjivao radio, piksla, drzaci muzickih kaseta... Sto se tice komfora, prednja sedista su bila mala, ali udobna, medjutim pozadi je bilo malo prostora, narocito ukoliko bi se prednje sediste pomerilo vise unazad. Popularnost ovog modela je bila ogromna. Ta popularnost se pored Evrope prosirila i na severnoamericki kontinent ali i na prostor bivse Jugoslavije, posebno kod onih koji su zeleli da pobegnu od klise prethodnika u vidu Fiata 600, tacnije Zastave 750. I ovaj malisan je imao problema sa limarijom kao i mnogi Italijani iz tih godina i to je izmedju ostalog jedan od razloga sto ih je ostalo vrlo malo. Motor iz ovog sportaka se vrteo ulevo i posto je bio jaci, zivahniji od Ficinog, mnogi su ga ubacivali u Ficama i tako pravili zujalice za trkanje. Ja sam ih imao tri komada i mogu vam reci, da je pravo uzivanje voziti ih, narocito u ovim vremenima, kad ih vise nema na nasim ulicama. Posto ni ovog oldtajmera, vise nema na nasim ulicama, nema ni potraznje za delovima. Najcesce trazeni delovi su prednje glavcine sa diskovima i to zbog toga sto su stavljani na Ficama, km sat zbog obrtomera, karter jer je aluminijumski i i bolje hladi ulje u trkackim ficama dvogrlni karburator sa filterom, koji je takodjer stavljan u Zastavama 750/850.