Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija
064 / 66 - 39 - 623
Fiat 850 proizvodio se u Italiji izmedju 1964. i 1973. god. Dok se u Kragujevcu Zastava 600 i dalje proizvodila, Fiat je svom gradskom autu pronasao zamenu u vidu modela 850, kog je dizajnirao cuveni Djordeto Djudaro u studiju Bertone. U pitanju nije bio preveliki tehnicki napredak-motor je bio onaj iz Fiata 600 sa zapreminom povecanom na 843 cm3. 850 je dosao u dve verzije: "standardni" sa 34 KS i "super" sa 37 KS. Maksimalna brzina je oko 125 km/h. Kod ovog autombila motor se okrece ulevo, znaci u kontra smeru. Iako nije bio veliki korak napred u tehnickom razvoju, posedovao je odredeni sarm sa svojim velikim okruglim ocima i kratkim repom, u kojem je bio motor. Danas je 850 jos povremeno prisutan na skupovima oldtajmera. Za razliku od modela 600, Fiat nije forsirao promociju modela 850 u Jugoslaviji. Nesto ih je prodato s oznakom Zastava na repu, no odluceno je da se radije nastavi lokalni razvoj Fice. U Spaniji je zato 850 radjen do kraja 70-ih pod nazivom Seat 850, cak i u varijanti s cetvoro vrata. Fiat 850 se sklapao i u Bugarskoj. Ni ovog oldtajmera skoro da vise nema na nasim putevima. Jedan od razloga je tehnicka zastarelost, a pored toga i to sto ih je pojela rdja, sto zbog godina, sto zbog toga sto su Fiati tih godina imali problem sa limarijom. Do pre 2-3 godine, vidjao sam u blokovima na NBG-u jedan plavi i jedan zeleni, ali ni njih vise nema. Ja sam na svom placu imao samo jednog i vremenom je od stajanja na placu zardjao, istrulio i propao. Sacuvao sam sve od mehanike i staklarije, pa ako nekom nesto treba nek se javi.