Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija
064 / 66 - 39 - 623
Fiat 500L je krenuo u internacionalnu prodaju krajem 2012. godine. Planirano je da se model 500l prodaje u preko 100 zemalja. Dizajniran je da bude konkurencija Citroen C3 Picasso modelu, Ford B-Max, i slicnom konceptu kao i Fiat 500L - Mini Countryman. Cena Fiata 500L je od starta planirana da bude ispod 15.000€, a verzija "Pop Star" sa 1.6 dizel motorom je planirana da bude najprodavaniji primerak. Fiat 500L je dugacak 4,140mm, 1,780 širok i 1,660mm visok. Napravljen je na platformi General Motorsa nazvanoj GM Fiat Small platform. Na lansiranju je bio dostupan sa izborom od 2 benzinska motora i dva dizela. Prvi 1.4 u dve varijante, sa 99ks i TwinAir sa 104ks, oba sa sestostepenim menjacem. Tu je i 1.3 turbo dizel sa petostepenim menjacem, a kasnije je dodat i 1.6 dizel. Ono sto je posebno kod Fiata 500L je mogucnost ugradnje Lavazza espresso masine (aparat za kafu), sto ga cini prvi automobilom na svetu sa tom opcijom. Od kada je predstavljen, ponudi je dodato nekoliko modela ovog automobila. Prvi je Fiat 500L Trekking koji je prvi put predstavljen 2012 u Los Andelesu, Kalifornija. Vizuelno je izmenjen sa vecim kliringom od originalnog 500L modela, podignut je za 13mm i pruza vecu zastitu automobila. Drugi model je Fiat 500XL koji je dizajniran za prevoz 7 putnika, time sto je povecana duzina vozila za 150-200mm. Ovaj model ima tri reda sedista, a u poslednjem redu ima mesta za 2 putnika. Osim toga automobil bi trebalo bi da ima i veci prtljaznik za oko 100 litara. Tu je i model Fiat 500X, SUV verzija koja je najavljena 2012. a pocetak prodaje se ocekuje tokom 2014 u fabrici Melfi. Novi automobil deli ime i dizajnerska resenja sa Fiatom 500L i zamenice Fiat Sedici. Model 500L je ponuden sa nekoliko opcija benzinskih i dizel motora. Dvocilindricni 0.9 Twin Air i cetvorocilindricni 1.4 favorit vecine, a tu su i 1.3 i 1.6 Multijet dizeli. U Severnoj Americi Fiat 500L je dostupan samo sa turbo 1.4 motorom, koji nije dostupan u Evropi. Motor 0.9 Twin Air sa pogonom na metan je dostupan na samo nekim trzistima Evrope. Svi benzinski motori su opremljeni sa sestostepenim menuelnim menjacem, a opcija automatskog menjaca je dostupna samo u Americi. Model 1.3 dizel je dostupan sa petostepenim manuelnim menjacem, ili poluautomatskim nazvanim "MTA Dualogic". Dizel 1.6 je dostupan samo sa sestostepenim manuelnim menjacem. Zanimljiv je Fiatov izbor da na vozilu ove velicine ponudi motore litraze 0.9. Prema Fiatu motor sa 105ks trosi 4.01 L/100km, ali iskustvo vozaca kaze da je ova cifra daleko od istinite. Fiat 500L se proizvodi u Fiatovom pogonu u Kragujevcu, bivsem pogonu Zastave. Iako je prvobitno bilo planirano da se proizvodnja radi u fabrici Mirafiori u Turinu, zbog losih odnosa sa radnicima, celokupna proizvodnja je izmestena iz Italije. Gore pomenuti "Pop Star" je jedan od dva osnovna modela. Dizajniran je sa svetlim bojama enterijera i eksterijera. Model "Easy" krece sa istom cenom kao i "Pop Star", ali imaju "normalnije" boje i dolaze sa nesto vise opreme : elektricnim podizacima na zadnjim prozorima i parking senzorima. Vrh ponude je Fiat 500L Lounge, koji je i najskuplji. Dolazi sa presvucenom tablom, full klimom, automatski svetlima i brisacima osetljivim na kisu. Naravno, svu ovu opremu mozete da stavite i na jeftinije modele, ukoliko ste raspolozeni, sto moze daleko da poveca cenu osnovnog modela. Da li je ovaj porodican automobil stvarno srpeman za porodicu? Da, ima mnogo detalja koji pokazuju da su inzinjeri iz Fiata tokom razvijanja 500L modela imali na umu svakodnevne potrebe jedne porodice. Gepek je prostran sa svojih 343 litre, vrata od gepeka se lako zatvaraju jednom rukom. Sva vrata na automobilu su lagana, prostora u kabini ima vise nego dovoljno, vidljivost kroz A stubove je zadovoljavajuca, automobil je lepo osvetljen, prostora za noge i glavu ima u izobilju kao i za decija sedista na zadnjoj klupi. Ako se odlucite za Fiat 500L Lounge model dobijate i ogroman panoramski krov. Kao i regularni Fiat 500, ima detalja koje ne biste ocekivali od Fiata. Plasticne kontrole klime koje su preuzete sa Alfa Romeo Giulietta modela, su prenisko, a rucice za brisace i migavce su "neprijatne". Ipak 500L sa svojim enterijerom odaje utisak da moze da podnese dosta koriscenja, iako fensi dizajn ne treba mesati sa nemackim kvalitetom i izdrzlivoscu. Veoma je bezbedan - Fiat 500L je dobio 5 zvezdica na NCAP testu i dolazi sa 6 airbagova kao standardnom opremom. Niko ne kupuje ovu vrstu automobila zbog uzbudenja, iako Ford sa svojim B-Max modelom i Mini Countryman daju dozu adrenalina u voznji. Fiat 500L se drzi udobne voznje, bezbedan je i lak za voznju, a za mnoge, to je sve sto traze. Skidamo kapu Fiatu sto je konacno uspeo da postavi vozaca u veoma udoban polozaj za voznju za razliku od modela Fait 500 i Panda. Sedista su daleko udobnija takodje, iako su "ruznija". Menjanje brzina je poboljsano, rucica je duza, menjanje lakse i preciznije. Ako pokusate da vozite 500L kao da je Abarth verzija (iako Fiat ne planira da je ponudi, kao konkurenciju Mini Countryman JCW modelu), naici cete na understeer i podsetice vas da je visok, to jest da cete ga lako prevrnuti. Tvrde vesanje bi definitivno pokvarilo ugodaj u voznji po gradu, koje je ovako udobno cak i na 17-icama felnama i prijatnije nego kod Minija.