Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija
064 / 66 - 39 - 623
Fiat 133 je Italijanski automobil od koga se u Italiji odustalo, pa je proizvodnja ustupljena Spanjolskoj firmi SEAT s kojom FIAT ima potpisan ugovor o saradnji, jos od 1950god. Fiat/Seat 133 se u Spaniji proizvodio od 1974 do 1982 godine. Automobil je koristio sasiju i motor od prethodnog Fiatovog modela 850. Fiat 133 je u stvari redizajnirani Fiat 850. Zadrzao je kompletnu mehaniku, motor, menjac i trapove, s tim da je sasija pretrpela neke cudne izmene, tako sto je prednji kraj ostao da lici na 850, ali sa kockastim farovima, zadnji kraj je isti kao kod 126, a sredina, kao da je uzeta od Fiata 127. Enterijer automobila je bio jako skroman, kao kod Fiata 850. Materijal od kog je radjen je bio loseg kvaliteta i dizajna, a mesta za putnike je bilo vrlo malo, jer je zbog povecanja prtljaznog prostora na prednjoj strani vozila, oduzet prostor za putnike pozadi, pa se u njemu imao osecaj, kao u sardini. Iz nekog cudnog razloga 1975. godine je bio na devetom mestu u takmicenju za nagradu "automobil godine". U pocetku se 133 prodavao samo u Spaniji i nije postigao veliki uspeh, jer je patio od cestih problema pregrejavanja. a i jedan od razloga lose prodaje je taj sto je Spanija 1970-ih godina ukinula ogranicenje uvoza automobila. Kasnije je postigao malo bolji uspeh u drugim delovima sveta, kao na primer u Egiptu. Spanija je ovaj auto izvozila pod nazivom Fiat 133, jer je SEAT marka automobila za mnoge bila nepoznanica. Izvezeno je oko 127.000 komada pod nazivom Fiat 133, a kupovale su ga manje razvijene zemlje, kao sto su juzna Amerika i Turska. U Spaniji, Portugaliji, Nemackoj i holandiji, prodavan je pod nazivom SEAT 133. Ovaj model je prodavan i u Velikoj Britanji od 1975. god. kroz Fiatove salone automobila. Od 1977. god. Fiat 133 poceo je da se sklapa u Egiptu, kako za domace trzite, tako i za Irak. Sklapao se takodjer i u Argentini, odakle se isporucivao drugim zemljama Latinske Amerike. Za njegovog naslednika, mozemo reci da je model Fiat Panda, pokrenut 1980. god. koji je u svojoj prvoj verziji (kao i njegov kolega Fiat/Seat 133) imao isti motor od 34 konja iz Fiata 850. U Finskoj je ovaj model popularan u niskobudzetnom moto-sportu pod nazivom Jokkis, gde vise od 50% vozaca vozi ovaj model sa motorom od 903cm3. Kod nas je ovaj auto potpuna nepoznanica, ni ja za njega nikada nisam cuo, dok pre jedno 8-9 god. nisam u potrazi za Fiat automobilima po oglasima, naleteo na oglas u kom se nudi Fiat 133. Posto sam imao u planu (i ostvario ga) da na placu posedujem sve Fiatove modele automobila proizvedene od 1951. godine, pozvao sam vlasnika i dogovorio da ga pazarim za 250€. Po recima vlasnika, motor je u odlicnom stanju, moze produzetak registracije na njegovo ime, sve moze, samo da proda auto. Posto je auto meni bio potreban za kolekciju, nije mi bila bitna ni registracija ni prenos, ja sam isti kupio i krenuo iz Panceva, odakle je bio vlasnik ka Beogradu. Auto me je dobro sluzio, citavih 2 kilometara, gde je prokuvao i stao i odakle sam ga odslepovao do otpada, gde je narednih skoro 10 godina stajao u mestu i samo izazivao cudjenje musterija i obaveznim pitanjem "sta je ovo?!" Posto mi za skoro 10 god. niko nista nije potrazio, a i istrulio je poprilicno za svo to vreme, na kraju je zavrsio kod Roma u staro gvozdje i tako je nepovratno otisao jos jedan oldtajmer, doduse ovaj model i nije za zaljenje.