Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija
064 / 66 - 39 - 623
Fiat 128 sport coupe nastao je na modifikovanoj platformi Fiata 128 i preuzeo je kompletnu mehaniku sa tog modela, motor, menjac, trapovi, sve je potpuno isto, osim sasije koja cak i ne podseca na prethodni kockasti model. Proizvodio se u Italiji od 1971. do 1975god. kada su napravili izmenu sa zadnjim delom, pa je tako dobio drugacija zadnja svetla i gepek vrata kao nas Stojadin i po meni tim potezom su potpuno naruzili ovaj model. U pocetku se proizvodio sa 2 para okruglih svetala, kasnije su mu i to promenili i stavjali su kockasta kao kod Zastave 101, tako da je i prednji deo malo izgubio na estetici. Na trzistu 128 Sport Coupe je bio dostupan u dve verzije, sa 1.1L motorom koji razvija 64 ks i 1.3L motorom koji razvija 75 ks. Pre ovog coupe-a Fiat je imao i mali prelepi model Fiat 850 Sport Coupe. Kao i svi Fiati iz tog vremena i kod ovog modela je veliki problem bila limarija koja je lose zasticivana, pa je jako brzo propadala. Kazu da su bili u ono vreme dosta skupi i da su ih kod nas vozili samo imucniji gradjani, a bio je jako popularan medju fudbalerima. Ja sam pre par godina kupio jedan u Novom Sadu i uverio se u to koliko im je limarija losa. Limarija je bila toliko losa, da sam samo na njenom krpljenju proveo preko mesec dana, a posto nisam ljubitelj gita na kolima, ja sam taj auto samo izvario, maksimalno zastitio i tako ofarbao u crnu mat boju. Unutra je ubacen motor iz Fiat Ritma 1.5 i to prilicno modifikovan, menjac je stavljen petostepeni od Zastave 101 i mislim da je to jedini auto koji se vozi u Beogradu. Ako vidite crnu 128-icu sa crnom maskom preko farova, znacete da je moja. Kad sam je zavrsio i kad sam je konacno upalio i izasao na ulicu, a on spusten, crn bad-look fazon, auspuh bruji, znaci auto samom pojavom poziva "aj da se trkamo". I tako stanem ja na raskrsnicu i cekam da se na semaforu upali zeleno svetlo i onako ga turiram, kad pored mene staje taksista sa stilom i to dizelom i onako smekerski glavom daje znak da se potrkamo. Pali se zeleno, ja gledam napred, kao sav sam vazan isturiram ga i krenem, 1, 2, 3, pun gas, kad pored mene prolazi Stilo sa sve musterijom pozadi i smeska se. Od tad ga vise ne turiram i ne pokusavam da se trkam, jer prosto ne moze motor sa malom kubikazom, sa 8 ventila i karburator sistemom, da se meri sa motorima vece kubikaze sa 16 i vise ventila i direktim ubrizgavanjem. Za ovaj prelepi oldtajmer mi je za sve ove godine koliko se bavim ovim poslom, samo jednom jedan momak trazio haubu i soferku. To je pokazatelj, koliko ih kod nas malo ima. Negde sam procitao, da je planirana proizvodnja ovog modela u modernom fazonu, sto bi bila prava stvar za nas zaljubljenike u ovaj auto.