Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija
064 / 66 - 39 - 623
Fiat 127 se u Italiji proizvodio od 1971. do 1983. Uporedo sa Italijom ovaj automobil se proizvodio jos i u Poljskoj, Brazilu, Argentini i Kolumbiji. Kod nas se nije proizvodio Fiat 127, ali kazu da je Jugo poceo da se pravi po uzoru na ovaj model. Fiat 127 bio je olicenje jednostavnog dizajna sa jasnim linijama i dobrim proporcijama i kao takav bio je prepoznat od strucne automobilske javnosti, koja ga je 1972. izabrala za automobil godine u Evropi, ali i od strane kupaca, pa je postao jedan od najprodavanijih modela na evropskom trzistu. Fiat 127 je bio zamena za Fiat 850, a njega je zamenio Fiat Uno. Pravljen je i kao pik-ap varijanta u nekoj manjoj seriji, a onda je na osnovu njega poceo da se proizvodi Fiat Fiorino. Kasnije mnogi proizvodjaci automobila prihvatili su dizajn stodvadesetsedmice, pa se na osnovu toga pojavio Renault 5, Ford Fiesta, VW polo, Opel Kadet City, Peugeot 104... Prva serija je radjena sa motorima od 903 cm3, koji su pored ovog modela isli u mnoge druge modele, kao sto su Uno, Panda, 900 T (Ficin Kombi) cak je i nas Jugo nosio taj motor, s tim da materijal od kog je pravljen, nije bio tako dobrog kvaliteta, pa su cesto pucale radilice i glave motora. Kasnije su ubacivani motori od 1049 cm3 (50KS), 1049 cm3 sport (70KS), 1301 (75KS) i 1,3 Dizel (45KS). Ja sam imao nekoliko ovih automobila sa motorima 903cm3 i mogu vam reci da su solidno isli. U jednoj 127-ici sam cak i malo budzio oko motora, stavljao sam klipove trece specijale, spustao glavu, stavio dvogrlni karburator te je malo dobio na snazi. Imao sam i jednog dizela sa oznakom 147, to je u stvari Brazilska varijanta 127-ice i taj je motor lepo radio, a malo trosio. Jedno vreme su se trazili delovi za ovaj model, koji je sad vec oldtajmer, ali poslednjih godina sve manje i manje, jer ih vise skoro i nema na nasim ulicama. Cesto su se kupovali prednji amortizeri sa oprugama, jer su ih klinci stavljali u Jugicima i tako ih spustali, bez kracenja opruga, a i motori su se uzimali, jer su dosta kvalitetniji od domacih, pa su isto tako zavrsavali u Jugicima i Ficama. Posto i Jugici polako izumiru, i potraznja delova zbog njih je sve manja. Kad sam prvi put seo u ovaj auto, a pre toga sam vozio Juga 45, iznenadio sam se koliko je ovaj auto stabilniji, okretniji, utegnutiji. Narocito mi se svidja prva serija MK 1 i steta je sto nasi nisu nastavili da ga proizvode, bas takvog, nego su mu promenili estetiku i nazvali ga Jugom. Posto je retro sad u modi, bilo je price, da ce poceti da se proizvodi u modernom obliku, kao sto se proizvodi nova VW buba, Nova Fica,nova Panda... Ako bi ocenjivao ovaj auto ocenom od 1 do 10, dao bi mu cistu desetku, za razliku od modela 126, kome bi dao veliku nulu.