Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija
064 / 66 - 39 - 623
Proizvodnja Fiata 126 pocela je u Italiji 1972god. i trajala je sve do 1980-te. Kao sto se i 125 proizvodio u Poljskoj i ovaj model se proizvodio i to punih 17 godina u periodu 1973-2000god. Jugoslavija je takodjer proizvodila 126-icu, ali nemam tacan podatak ni kad, ni koliko modela je proizvela. Zanimljivo je da kad se prica o ovom modelu, niko ga ne naziva Fiatom 126, vec ga zovu peglicom (valjda neke poseca na peglu za ves) i svakog asocira na Poljsku, ali to je verovatno iz razloga sto ih je u toj zemlji proizvedeno skoro 3 puta vise, nego u Italiji. Poljaci su proizveli tacno 3.318,684 primerka i Posljednjih 100 modela je ofarbano u zuto i dobilo oznake Happy End. Nismo samo mi davali nadimke ovom malisanu i Poljaci su ga od milja zvali Maluh (maliSan, malecni), Slovenci su ga zvali bolha (buva), Madjari "Kispoljak" sto znaci mali Poljak ili egerkamion (misji kamion). Ovaj model auta nikad nije stekao neku popularnost, ali za razliku od Fiata 124 i 125 kome su slavu pokvarili Rusi i Poljaci, ovaj model je i kod samih Italijana bio potpuni promasaj. U ovom slucaju, lakse bi mi i brze bilo da napisem pozitivne strane ovog modela, jer ih realno, osim potrosnje nema, ali evo napisaci ukratko glavne zamerke. Pored toga sto je auto izuzetno mali i neudoban i sto od opreme nema apsolutno nista, ovaj model je imao i los motor, menjac, lose grejanje u kabini, los upravljacki sistem. Gepek mu je izuzetno mali, skoro i da ga nema, pa je skoro svaka pegla imala krovni nosac. U voznji je auto izuzetno bucan i nije ga preporucljivo voziti preko 90, sto zbog buke, sto zbog vibracija. Negde sam procitao utiske o ovom autu, gde je neki nezadovoljni vlasnik iste napisao "kad izades iz peglice treses se jos pola sata dok se ne smiris". Pored navedenog, meni je licno izuzetno smetalo sto su nozne komande toliko blizu, da sam auto morao da vozim noznim prstima. Zimi sam se smrzavao, jer nije bilo nikakvog grejanja, a u kolima sam se osecao kao sardina. Najcesce trazeni delovi za Peglicu su: Menjac, motor, anlaser, dinama, glava upravljaca, gusani deo auspuha, zadnje viljuske (istrule)... U poslednje vreme ih je sve manje na ulicama, a to se oseca i po potraznji delova. Ukoliko ste vi vlasnik jednog ovakvog modela i ukoliko vam zatreba nesto, tu smo za vas, a i ako ste voljni da nam ga prodate, mozete nam se obratiti.