Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Fiat 125

/ / Fiat 125

Fiat 125

Fiat 125 se u Italiji proizvodio od 1967 do 1972god. Te iste 1967god. u mnogim evropskim zemljama proglasen je automobilom godine. Pored Italije ovaj auto se proizvodio jos i u Jugoslaviji, Poljskoj, Egiptu, Argentini, Kolumbiji, Cileu i Maroku. Nosio je motor zapremine 1608 cm3, koji je razvijao 90 KS pri 5600 o/min. Motor je imao 2 bregaste osovine koje su pokretane zupcastim kaisem. Ovaj model nastao je na sasiji Fiata 1300/1500 (Mirafiori) i od njega je u prvu generaciju 125-ica ugradjivan i menjac sa 4 brzine, dok je u drugoj generaciji zamenjem 5 brzinskim menjacem iz Fiata 124 coupe/spider. Oba menjaca su bila precizna i tiha, sa kratkim hodovima rucice menjaca. Ovaj model je kod Italijanski ljubitelji oldtajmera dosta cenjen, medjutim u svetu je zbog izuzetno lose Poljske kopije, nepravedno zanemaren. Celnici Fiata su valjda dobro izvagali, pre nego sto su doneli odluku, da njihove modele proizvode Rusi, Poljaci i ostali, a da im ni oznaku ne promene. Smatram da je zbog losih kopija koje su radjene van Italije, Fiat sam sebi napravio antireklamu, narocito sa ovim modelom. Od auta koji je u nekoliko zemalja 1967god. proglasen autom godine, doslo se do toga, da medju ljubiteljima klasik-automobila ne vlada skoro nikakvo interesovanje. Poljska varijanta Fiata 125, popularno znan kao Pezejac je imao katastrofalno los motor, kao i limariju. Poljaci na svoj model uopste i nisu stavljali prednji trap od Fiata 125, nego od Tristaca. Fiat 125 je zbog Poljaka gore prosao, nego Fiat 124 zbog Rusa i njihove kopije 124-ke koju su nazvali Lada Ziguli ili 2101. Kao i kod svakog auta sa zadnjom vucom, a motorom napred i ovaj model je imao problema po vlaznom, klizavom i prasnjavom kolovozu. Mehaniku i donji postroj ovog modela nasledio je "FIAT 132". Nazalost, antikorozivna zastita na Fiatovim vozilima iz tog vremena bila je dosta losa, pa ih je danas vrlo malo prezivelo, a oni koji i jesu uglavnom su truli i ugradjivani su im rezervni delovi od Pezejca. Na svom placu sam za ovih nekoliko godina otkupio 5-6 Fiata 125 i 20-ak Pezejaca, ali mi ih odavno niko vise ne nudi, pa zakljucujem da ih vise nema, a ako ih i ima pretpostavljam da se vozikaju po nekim selima ili sluze, kao kokosinjci.. Najcesce trazeni delovi su diferencijal, zadnja kociona klesta, hardi-zglob, kardan, anlaser, zamajac, motor, soferka, koja inace odgovara za Fiat 124 , za Ladu Ziguli i za Ladu Rivu. Zanimljivo je da mi niko nikada nije trazio menjac zbog samog kvara menjaca, vec su trazili petostepene, pa stavljali umesto cetvorostepenih, sto pokazuje koliko su kvalitetni bili.