Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Fiat 124 automobil po kome je nastala Lada Ziguli

/ / Fiat 124 automobil po kome je nastala Lada Ziguli

Fiat 124 automobil po kome je nastala Lada Ziguli

Fiat 124 proizvodio se u Italiji od 1966 do 1974 god. Godinu dana nakon izbacivanja na trziste, 1967god. ovaj model proglasen je Evropskim automobilom godine. Ruska fabrika automobila Lada je u u dogovoru sa Italijanima 1970 god. pocela da proizvodi ovaj model automobila i nazvala ga je Lada Ziguli sa fabrickom oznakom 2101 i za njih je ovaj auto postao narodni automobil, kao sto je za Nemce bila VW Buba ili Francuze Citroen 2CV Spacek. Ovaj model auta sam kupio pre jedno 7-8 godina, tako da sam imao prilike da ga provozam i ukoliko bi ga uporedili sa Ladom Ziguli, ovaj Fiat je iako slican Ladi, bio brzi i starniji od nje, cvrsci, kvalitetnije uradjen, imao je lepsu unutrasnjost, znaci razlika je bila poprilicna, kako u estetici, tako i u mehanici... Motor u stodvadesetcetvorci je bio 1600 cm3, sto je za 400 cm3 vise od Ruske verzije ovog auta, pa se ta razlika u kubikazi i te kako osecala u voznji. Razlika izmedju Fiata 124 i Ruske Lade Ziguli je u mnogim sitnicama, koje se na prvi pogled ne vide, ali se zagledanjem ipak primete. Neke od razlika su kvake na vratima, stop svetla, unutrasnjost, km sat ITD. I ovaj model, kao i svi automobili kojima je motor napred, a imaju zadnju vucu, je zadavao muke vozacima po kisi i snegu, zbog toga sto je zadnji kraj vozila lak, pa samim tim tockovi nisu dobro prijanjali na put, pa je i po najmanjoj vlaznoj podlozi, kisi, snegu, ledu ili po prasini, auto slajfovao, to jest tockovi bi proklizavali i bilo je tesko krenuti iz mesta. Vozaci su taj problem resavali tako sto bi u gepek-prtljaznik auta obicno stavljali 2 dzaka peska i tako opteretili zadnji deo i tako bar donekle ublazili taj problem. Voziti ovaj Fiat-Ladu uzbrdo u rikverc po vlaznoj podlozi je skoro nemoguca misija, jer ionako lagan zadnji kraj se rastereti, pa bude jos laksi. Verovatno znate da kad auto ima prednju vucu, a ide uzbrdo, da se tada rastereti prednji deo, pa ne naleze dobro na put, pa se cesto zimi po snegu desava da auto nece da "izadje" i onda iskusni vozaci, okrenu auto nizbrdo, tako da sada teret auta prelazi na prednje tockove, koji tada bolje prijanjaju zbog tezine i onda ubace u rikverc i savladaju uzbrdicu. Fiata 124 gotovo da vise nema na nasim putevima, sto zbog starosti, sto zbog toga sto podseca na Ladu Ziguli, pa nije bio nesto posebno interesantan ljudima, a naravno i zbog toga sto ne pruza luksuz i udobnost, koje imaju savremeni automobili. Ne znam koliko je cenjen kod oldtajmerista, samo znam da sam ja svoj oglasavao i u delovima i kompletnog i nikad me niko nije kontaktirao ni zbog delova,a ni zbog celog auta i na kraju sam ga dao nekim Romima, koji su vukli staro gvozdje snjim i za njih je to bila Lada Ziguli... Smatram da je jedan od razloga sto ovaj auto nije cenjen kod oldtajmerista, taj sto strasno podseca na Ladu.