Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Fiat 1100R poslednji auto sa oznakom 1100

/ / Fiat 1100R poslednji auto sa oznakom 1100

Fiat 1100R poslednji auto sa oznakom 1100

Fiat 1100R poslednji je u nizu automobila koji su nosili oznaku 1100. Oznaka R je od reci "Rinnovata", sto znaci obnovljen. Fiat 1100 je prvi put predstavljen 1937. godine sa modelom 508 C nuova balilla 1100. Drugi model je nosio oznaku 1100/103 i poceo je da se proizvodi 1953. godine. Treci model je bio Fiat 1100D i poceo je da se proizvodi od 1963. godine. Fiat 1100 R ugledao je svetlost dana 1966. godine i proizvodio se do 1969. kada je ustupio svoje mesto Fiatu 128. Fiat 1100 R imao je motor od 1089 cm3 smesten napred, cetvorostepeni menjac, smesten izmedju prednjih sedista i imao je pogon na zadnje tockove. Prelistavajuci oglase u potrazi za starim Fiat automobilima za svoj auto-otpad, naisao sam na oglas gde se prodaje ovakav jedan model i to za 300€. Pozvao sam coveka i dogovorili se da se vidimo, ne secam se tacno mesta, ali mislim da je bilo negde oko Kaludjerice i kad sam stigao tamo, video sam da ima 2 komada, jedan (bolji) je bio ovaj iz oglasa i jedan crni, koji mu je verovatno sluzio za delove u losijem stanju. Covek je pristao da za 450€ da oba, samo da ih se resi, a ja opet hteo sam da ih imam, jer sam zeleo da imam sve Fiatove modele od 1951. god. pa na ovamo i tako sam ih kupio, platio slep do Novog Beograda, istovario i tu gde sam ih istovario, stajali su tacno 7 godina, a da mi nikad niko nije potrazio nijedan deo. Posto za 7 godina stajanja, nikad niko nije potrazio nijedan deo, resio sam da ustupim mesto na placu novijim modelima, od kojih cu nesto i prodati i zaraditi, jer na kraju krajeva, zato i radim ovaj posao, ja sam ta dva ista automobila oterao u staro gvozdje i dobio trecinu onoga sto sam platio 7 godina unazad. Kad sam 2007 godine odlucio da radim samo Fiatove automobile, imao sam ideju da za razliku od ostalih koji prodaju delove samo za novije automobile i utrkivali se ko ce na auto-otpadu da doveze sto noviji model, ja sam tada resio, da radim i sa starim kolima, tacnije sa svim Fiatovim modelima, koji su radjeni od 1951. godine pa na ovamo. Jedan od razloga, sto sam se odlucio na to, je i stalno citanje po raznim forumima, kako nigde nema delova za oldtajmere i kako pojedinci zbog toga ne mogu da restauriraju svoje automobile. Tada sam pretrazivao po oglasima i kupovao oldtajmer Fiate i naleteo sam na Lemija iz Novog Sada, coveka koji trguje oldtajmerima. Pozvao sam ga da ga pitam sta ima u ponudi od starih Fiata i tako u razgovoru objasnim mu ja sta hocu, znaci da otkupljujem stare, trule i dotrajale automobile, oldtajmere, da ih rasklapam i da kasnije prodajem delove sa njih i secam se da mi je tada rekao, nesto u fazonu "ma, mani se corava posla, nema tu para" i kako i njega stalno zovu raspituju se, al niko nista ne kupuje. Ja sam naravno, nastavio da se bavim svojim poslom, to jeste da trazim, kupujem i rasturam, pored novih i stare oldtajmer automobile i evo posle 7-8 godina od tog razgovora, shvatam da je covek donekle bio u pravu. Zasto ovo kazem? Zato sto sam dosao do zakljucka, da su kod nas (vecina) ljubitelji oldtajmera, odnosno oni koji o njima raspravljaju po internetu, uglavnom deca, koja nemaju ni devojci da plate pice, a kamoli da kupe, restauriraju i voze neki oldtajmer. Nije mi namera da nekog vredjam ili omalovazavam, ali dosadilo mi je vise da po raznim forumima citam, kako je grehota sto stara kola zavrsavaju na otpadima, kako bi to neko trebao da kupi i da restaurira, kako da oni imaju takav auto, nikad ga ne bi prodali, nego sredjivali i sve tako blablabla, kao ako neko zna nekog ko prodaje nekog oldtajmera da se obavezno javi, jer je on zainteresovan blablablabla. A sta je stvarnost i istina? Do sada sam otkupio sigurno jedno 30-40 Fica, toliko sam ih nabavio, da mi vise nisu potrebne, jer nema tolike potraznje za delovima, a ne bi da zatrpavam police bespotrebnim delovima, zbog toga sam resio da prodam par komada za iste one pare za koje sam ih i ja kupio, a to je od 100-170€ po komadu, zavisno od toga u kakvom su stanju i tako dalje. Postavio sam oglase na "polovni automobili, "moj auto", facebook-u, i na nekim sajtovima gde se prica o oldtajmerima i za 6 meseci koliko su se vrtele Fice u oglasima, znate li koliko sam ih prodao? NIJEDNU! Od tolikog broja ljubitelja oldtajmera, ljubitelja Fice, niko nijednu da kupi!? Mozda sam trebao da ih poklonim!? Da bi oslobodio prostor novim modelima, ja sam sa jedno 10-ak Fica poskidao ono sto sam smatrao da ce mi trebati i ostalo dao u staro gvozdje. Cim sam to uradio po nekim forumima su se pojavile slike tih fica i odma su poceli komentari tipa, "jao sto nisam znao", "pa sto mi neko nije javio", "pa ja bi je uzeo" pa, ja bi ovo, ja bi ono blablablabla samo prica, prica i prica, a 6 meseci niko ozbiljan da pozove. Znaci dosao sam do zakljucka da se "preko" ovim poslom-hobijem bave ljudi koji imaju vremena i novca, dok se kod nas time bave samo oni koji imaju vremena. Ja sam licno Restaurirao ili vratio u zivot dve Fice, jedan 128 Sport Coupe (verovatno jedini koji se vozi kod nas), jednog Fiata 1300 (Tristaca), jednu Fiat Campanjolu AR-55 i jednu Ladu Ziguli, a pri tom nikad nisam ucestvovao ni u kakvoj diskusiju o restauracijama ni na kom forumu, niti sam otisao na bilo koji skup. Najgore mi je kad dodje neko i potrazi mi deo za recimo Tristaca i ja mu kazem, na primer 50€ za diferencijal, a on mi kaze "daj bre sta si zacepio, ko ce to da ti kupi, dacu ti 20€, nemam vise majke mi". E pa tad mi dodje da sve potovarim u ovaj moj AR-55 i da oteram u gvozdje. Ima i onih, koji nadju po nekim selima, neki stari auto i kupe ga za smesne pare i onda dodju i koliko god da im trazite za bilo koji deo, njima je puno, jer eto oni su kupili ceo auto za te neke male pare. Kad im kazem, pa dobro, ajde, dacu vam ja tri puta vise, e onda NEEEE, pa to je odltajmer, to vredi... Znaci nagledao sam se i naslusao, takvih budalastina, da je to strasno, od likova, koji tvrde, da su im iz fabrike nudili da biraju bilo koji nov auto, za taj njihov trulez, do toga, da se bas u njihov auto vozio tamo neki predsednik i glavesina blablabla.