Vinogradska 101, Novi Beograd, 11070, Srbija

064 / 66 - 39 - 623

Mehanizam (steler) za samopodesavanje paknova za Fiat Fiorino Mk2

/ / Mehanizam (steler) za samopodesavanje paknova za Fiat Fiorino Mk2

< Nazad

Mehanizam (steler) za samopodesavanje paknova za Fiat Fiorino Mk2
Cena: 15,00 €
Deo je za Fiat modele:
Fiorino (generacija II) |

Opis:

(CENA OVOG DELA JE 15€). Mehanizam za samopodesavanje paknova ili u narodu deo poznatiji pod nazivom "steler paknova" Zadatak "stelera" je da paknove uvek drzi sto blize dobosu, kako pedala kocnice ne bi imala bespotreban prazan hod i kako bi se skratilo vreme pocetka kocenja. Zbog trosenja kocionih obloga zadnje kocnice kao i zbog istezanja sajle rucne kocnice u toku eksploatacije vozila, u prenosnom mehanizmu rucne kocnice dolazi do povecanja predefinisanih zazora, odnosno do povecanja praznog hoda rucice komande. Ovaj prazan hod moze da se poveca do te mere da ugrozi normalno funkcionisanje sistema za kocenje. Iz tog razloga, svi sistemi rucne kocnice sadrze mehanizme za podesavanje zazora. Na vecini starijih vozila ovo podesavanje se obavlja rucno, sto podrazumeva povremeno povlacenje vozila iz eksploatacije zbog servisiranja. Da bi se izbegli cesti odlasci u servis radi dostelavanja kocnica, pristupilo se konstrukciji i izradi razlicitih mehanizama koji omogucavaju podecavanje rucne kocnice u toku eksploatacije vozila. Zadatak samopodesavajuceg mehanizma je stalno podesavanje zazora u toku koriscenja vozila, sto je znatno bolje u odnosu na mehanizme kod kojih se to radi rucno. Na ovom mehanizmu pored ostalih delova, postoji jedan zubcanik i jedan limcic. Prilikom povlacenja palice rucne kucnice, paknovi se rasire, dodirnu dobose i tako usporavaju i koce vozilo. Kada se spusti palica rucne kocnice, opruge na paknovima povlace paknove nazad, a limcic na ovom mehanizmu upadne u prorez na zubcaniku i sluzi da ih ne vrati potpuno, nego da ih drzi sto blize dobosu, ali opet ne toliko da bi dodirivale dobos. Najcesci kvar ovog mehanizma je pucanje tog limcica, a samim tim i rastelovanje kocnica. Pored ovog problema, veliki je problem i to sto mnogi neiskusni majstori ne znaju princip rada ovog sistema, pa prilikom zamene paknova ne vrate sve kako treba i ne nasteluju rucnu, pa kasnije nastanu problemi. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.